לנד רובר מציגה לראשונה גרסאות הייבריד לריינג' רובר וריינג' רובר ספורט

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 26 אוגוסט 2013
  • 0 תגובות

קשה לחשוב היום על יצרנית יוקרה שמכבדת את עצמה שאינה מציעה דגם היברידי - לקסוס, אינפיניטי, קאדילק, מרצדס, אאודי, ב.מ.וו השמרנית ופורשה הספורטיבית - כולן מייצרות רכבים היברידיים, מלבד לנד רובר שעד כה לא היה באמתחתה ולו דגם היברידי אחד.

ריינג' רובר הייבריד

בשבוע שעבר הציגה לנד רובר לראושנה דגמים היברידיים סדרתיים לריינג' רובר ולריינג' רובר ספורט החדשים. לנד רובר לוקחת את מערכת ההנעה ההיברידת צעד אחד קדימה ושותלת בחזיתם של הרכבים מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר, שיחד עם המנוע החשמלי מפיקים 335 כ"ס ומומנט מירבי מכובד מאוד של 71.4 קג"מ. נתוני הביצועים של שני הדגמים מרשימים מאוד עם נתון תאוצה של פחות מ – 7 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש ומהירות מקסימלית של 218 קמ"ש. תצרוכת הדלק המוצהרת של היצרן עומדת על 15.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. פליטת המזהמים צומצמה בכ- 26% והיא עומדת כעת על 169 גרם לק"מ.

ריינג' רובר הייבריד

לנד רובר מציינת שפיתוח הדור האחרון של הריינג' רובר נעשה עם מחשבה מוקדמת על הטמעת מערכת הנעה היברידית ומערך סוללות שיותקן מתחת לרצפת הרכב. הודות לכך לא נפגע המרווח בתא הנוסעים בגרסה היברידית והרכב שומר על תא מטען בנפח זהה לזה של גרסאות שאינן היברידיות. כמו כן, גם הריינג' רובר ספורט הייבריד מציע תצורת שבעה מושבים בדיוק כמו הגרסאות שאינן היברידיות.

ריינג' רובר הייבריד

כראיה לכך שלנד רובר לא ויתרה על יכולות השטח של הריינג' רובר גם בגרסה ההיברידית, החליטה היצרנית להוציא את הרכבים למסע הנושא את השם "שביל המשי 2013" במהלכו יגמעו הרכבים 16,000 ק"מ בתנאי שטח קשים במיוחד בהם 6,400 ק"מ של דרך המשי העתיקה, המחברת בין אסיה למזרח התיכון. המסע המפרך יצא לדרך ב- 22 לאוגוסט מסוליהול, עיר הולדתו של הריינג' רובר ויעבור ב- 12 מדינות בהן צרפת, גרמניה, רוסיה וסין לפני שיסתיים ב- 15 לאוקטובר במומבאי, מקום הימצאה של חברת האם, טאטא. לנד רובר מודיעה כי בכל הנוגע לשוק האירופאי, ייפתחו פנקסי ההזמנות לשני הדגמים ההיברידים החדשים במהלך חודש ספטמבר והרכבים הראשונים יימסרו ללקוחות בתחילת 2014.