בקרוב בישראל - סיאט לאון החדשה

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 02 ספטמבר 2013
  • 0 תגובות

סיאט לאון הושקה בשנת 1998 כגרסה מוזלת ובעלת מראה ספורטיבי לעומת אחותה לפלטפורמה פולקסווגן גולף. הלאון הגיעה לישראל בשנת 2001 וכבשה את ליבם של חובבי הנהיגה עם גרסת הספורט (שבשנת 2002 אף שווקה עם הנעה כפולה) מהדור הראשון ובדור השני היו אלו גרסאות ה- FR והקופרה. בשנים האחרונות נתפסת סיאט לאון כאחת המכוניות המשפחתיות המשלבות בצורה הטובה ביותר מחיר נוח, אבזור נדיב והתנהגות ספורטיבית.

סיאט לאון 5 דלתות

בשנת 2012 השיקה סיאט דור חדש, שלישי במספר של הלאון. דור זה מתבסס על פלטפורמת ה- MQB המודולרית של הקונצרן. בזכות פלטפורמה זו הצליחה סיאט להשיל מעל הלאון החדשה 90 ק"ג לעומת הלאון היוצאת. משקלה של הלאון החדשה עומד על החל מ- 1,113 ק"ג בלבד. סיאט לאון החדשה זוכה לעיצוב זוויתי, עתידני וספורטיבי שמבדיל אותה משאר אחיותיה לפלטפורמה (פולקסווגן גולף, אאודי A3 וסקודה אוקטביה) וממשיך את שפת העיצוב של היצרנית שהוצגה בסיאט איביזה הנוכחית.

סיאט לאון 5 דלתות

תא הנוסעים של הלאון החדשה זוכה אף הוא לעיצוב חדש. מעצבי סיאט נקטו בגישה מינימליסטית ונקייה, באיזור השליטה המרכזי כמות הכפתורים צומצמה למינימום, העיצוב נקי וברור כשעל רוב מערכות הרכב שולט מסך המגע המרכזי הנמצא במרכז הקונסולה המרכזית, המסך משלב טכנולוגיה חדשה שצופה היכן הנהג עומד לגעת ומפעילה את האיזור הרלוונטי - מסך מגע ללא מגע אם תרצו.

סיאט לאון, תא הנוסעים

הלאון החדשה משווקת בעולם עם מגוון מנועי TSI של קונצרן פולקסווגן הנעים ממנוע בנפח של 1.2 ליטר המפיק 85 כ"ס ועד מנוע 1.8 ליטר המפיק 180 כ"ס. בנוסף משווקת הלאון גם עם מגוון מנועי דיזל של קונצרן פולקסווגן. אלינו יגיעו בשלב הראשון גרסאות ה- TSI 1.2 עם תיבת הילוכים ידנית וה- TSI 1.4 עם תיבת הילוכים DSG. בהמשך צפויים להגיע גרסת ה- TSI 1.8 ובעתיד הרחוק יותר תגיע אלינו גרסת הקופרה הספורטיבית.

הלאון החדשה תזכה כמו יתר אחיותיה הצעירות לפלטפורמה (גולף החדשה, אוקטביה החדשה ו- A3 החדשה) במערכת הדממת המנוע בעצירה לטובת חסכון בדלק.

בתחילת שנת 2013, זכה לראשונה הדור השלישי של הסיאט לאון, בנוסף לגרסת האצ'בק חמש הדלתות המוכרת, לגרסת ספורט קופה (SC) משולשת דלתות. גרסת הקופה של הלאון היא לא סתם עוד גרסת שלוש דלתות של הלאון, מפתחי הרכב שביקשו להעניק לרכב התנהגות בעלת מאפיינים ספורטיביים צמצמו את מרווח בסיס גלגלים ב- 35 מ"מ וכן מהאורך הכללי, לטובת שיפור התנהגות הרכב בכבישים מאתגרים. להשלמת המראה הספורטיבי מקבלת גרסת הספורט קופה גם קו גג נמוך יותר. עם זאת, יש לציין כי המרווח במושב האחורי כמו גם נפח תא המטען העומד על 380 ליטר, זהים לאלה שבגרסת החמש דלתות. גרסה נוספת שעשויה להצטרף בהמשך להיצע המקומי של הלאון תהיה גרסת הספורט טורר (סטיישן), עליה דיווחנו לפני מספר שבועות.

סיאט לאון SC

במטרה להציב את הלאון החדשה כמתמודדת שווה בין שווים מול הרכבים המובילים בקטגוריה ציידה סיאט את הלאון החדשה כאמור, ברשימת אבזור ארוכה, מגוון מנועים מתקדמים מבית פולקסווגן, איכות חומרים ורמות גימור גבוהות מבעבר ועיצוב ספורטיבי ובולט. בזכות כל אלה ובזכות התמורה שמעניקה הלאון החדשה למחיר, ניצחה הלאון במבחני דרכים השוואתים רכבים כמו: קיה סיד, פולקסווגן גולף, אאודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ואף זכתה בפרס "רכב השנה" לשנת 2013 ממגזין AutoExpress הבריטי. כמו כן, ראוי לציין כי הלאון החדשה זכתה בציון מקסימאלי של חמישה כוכבים במבחני הבטיחות של Euro NCAP.

סיאט לאון במבחן מאת Auto Express

מצ'מפיון מוטורס טרם נמסר מידע רשמי בכל הנוגע לרמות הגימור והמחירים. עם זאת, ניתן לשער כי בהתאם לאסטרטגיית סיאט בשנים האחרונות יתומחרו גרסאות החמש והשלוש דלתות שישווקו בשלב הראשון, באגרסיביות ויכללו רשימת אבזור נדיבה. ב- 22 לספטמבר לכשיושק הרכב, תפורסמנה סופית רשימת המנועים ורמות האבזור איתן תשווק הלאון החדשה.