סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
הדור השלישי של סיאט לאון הושק בשנת 2012 עם גרסת האצ'בק חמש דלתות ובתחילת 2013 לראשונה בהיסטוריה של הדגם הוצגה גם גרסת ספורט קופה (SC) בעלת שלוש דלתות ובסיס גלגלים מקוצר. בעוד אנו ממתינים לתחילת שיווקן של שתי הגרסאות בארץ בעוד עשרה ימים, משיקה סיאט באירוע מתוקשר במהלך תערוכת פרנקפורט את הגרסה השלישית, הסטיישן. גרסת הסטיישן מקבלת את השם ספורט טורר (ST) שמדגיש את התפיסה של סיאט על פיה התנהגות ספורטיבית ושימושיות לא חייבות להיות תכונות זרות אחת לשנייה.
עיצובה של הלאון ספורט טורר ממשיך בשפת העיצוב שנולדה עם גרסת ההאצ'בק, עם קווים זוויתיים וחדים ויציבה נמוכה ורחבה המודגשת בצורת הטרפז של הפגוש הקדמי ויחידות התאורה הקדמיות הרחבות. לאון ספורט טורר ארוכה ב- 264 מ"מ מגרסת ההאצ'בק ואורכה הכללי עומד על 4,535 מ"מ. שאר המידות נותרו זהות לאלו של שתי הגרסאות האחרות והן עומדות על רוחב של 1,816 מ"מ וגובה של 1,459 מ"מ.
גולת הכותרת של סיאט לאון ספורט טורר היא כמובן תא המטען שנפחו 584 ליטר או 1,470 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים והוא מציב את הלאון ספורט טורר גבוה בקטגורייה כאשר מעליה מוצבת סקודה אוקטביה קומבי החדשה עם נפח תא מטען של 610 ליטר.
נקודה נוספת המייחדת את הלאון ספורט טורר ממתחרותיה היא הגישה שנקטה סיאט בתכנון הרכב, גישה על פיה רכב שימושי יכול להיות גם מהנה לנהיגה. על כן משלבת סיאט בלאון ספורט טורר הגה בעל יחס תגבור משתנה ביחס למהירות, במהירויות נמוכות ההגה מקבל תגבור מקסימלי על מנת להקל על תמרונים בעיר ובמהירויות גבוהות הוא הופך כבד יותר כדי להגביר את ההיזון החוזר ולספק חוויית נהיגה מהנה יותר. כמו כן, קיימת מערכת בקרת מרכב בעזרתה יוכל הנהג לבחור מבין ארבעה מצבי נהיגה: Comfort ,Eco ,Individual ו- Sport.
גרסת הסטיישן של סיאט לאון תשווק עם מגוון המנועים המוכר של קונצרן פולקסווגן, החל ממנוע בנזין מסדרת TSI בנפח 1.2 ליטר עם הספק של 105 כ"ס ועד 1.8 TSI המפיק 180 כ"ס ומנועי דיזל בנפח 1.6 ליטר ועד 2.0 ליטר. בנוסף מציגה סיאט גרסת Ecomotion חסכונית במיוחד לכל שלושת דגמי הלאון שתונע ע"י מנוע הטורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר שעבר תכנון מחדש ומפיק 108 כ"ס בגרסה זו. גרסת Ecomotion מציגה צריכת דלק מדהימה של 36.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת שמאפשרת לה לגמוע מעל ל- 1,500 ק"מ על מיכל דלק אחד.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025