אופל מציגה מגוון חידושים בתערוכת פרנקפורט

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 17 ספטמבר 2013
  • 0 תגובות

אופל מציגה בתערוכת פרנקפורט ה- 65 הנערכת בימים אלו מספר חידושים, העיקרי שבהם הוא ככל הנראה המונזה קונספט, שנושאת את שמו של רכב הקופה שייצרה אופל בשנות ה- 70 וה- 80. המונזה קונספט מבשרת על קו העיצוב העתידי של דגמי אופל החדשים הצפויים בשנים הקרובות. עיצוב המונזה קונספט ספורטיבי ועתידני כאשר הסממן הבולט ביותר הוא צמד הדלתות הנפתחות כלפי מעלה ומפתח כניסה ויציאה רחב לתא נוסעים המרווח, הודות להיעדרותה של קורה B.

אופל מונזה קונספט

אופל מדווחת כי למרות שגובהה של המונזה קונספט עומד על 1,331 מ"מ בלבד לא נפגע נפח תא המטען העומד על 500 ליטר או המרווח בתא הנוסעים, זאת הודות להנמכת רצפת הרכב בכ- 15 ס"מ לעומת רכבים סדרתיים. מלבד העיצוב הנאה, מציגה אופל במונזה קונספט מערכת לשליטה במערכות הרכב, הנשענת על טכנולוגיית הקרנת תלת מימד. באמצעות 18 מקרני LED תקרין המערכת תצוגת תלת מימד שתספק מידע על מערכות הרכב השונות ותאפשר לנהג לשלוט בהן. בנוסף תאפשר המערכת לנהג לשתף מידע עם סמארפונים של אנשים נוספים כגון מסלול נסיעה מתוכנן על מנת לאפשר להם להצטרף לנסיעה. עפ"י אופל, מערכת שיתוף המידע היא הצעד הראשון באפשרות עתידית לנסיעה אוטונומית לחלוטין של רכבים.

על הנעת המונזה קונספט אחראית מערכת הנעה חשמלית שתשלב מאריך טווח בדמות גרסת גפ"מ של מנוע בנזין שהוצג לראשונה בתערוכה. המנוע בעל שלושה צילינדרים ונפח 1.0 ליטר מוגדש טורבו, מפיק 115 כ"ס ומומנט מרבי של 16.9 קג"מ. למרות תפוקת כח דומה למנועי 1.6 ליטר אטמוספריים, אופל מדווחת כי צריכת הדלק שופרה בכ- 20%. מנוע זה יותקן לראשונה בדגם סדרתי (אופל אדם) במהלך שנת 2014 וישודך לתיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים.

בנוסף מציגה אופל בתערוכת פרנקפורט מתיחת פנים לאינסיגניה הכוללת עדכון עיצוב החזית על מנת להתאימה לשפת העיצוב הנוכחית, מנועים חדשים וחסכוניים יותר כמו גם מערכת מולטימדיה חדשה. האינסיגניה תשווק עם חמישה מנועים חדשים, שלושה מנועי בנזין עם הספקים הנעים בין 140 ל- 250 כ"ס. מנוע דיזל כפול מגדשי טורבו בנפח 2.0 ליטר המפיק 195 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ כמו כן תשווק האינסיגניה החדשה עם מנוע גפ"מ (גז פחממני מעובה) בנפח 1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ, הספק דומה לזה של מנוע הבנזין באותו הנפח וכמו מנוע הבנזין, הוא עומד כבר היום בתקן Euro 6. צריכת הדלק בנסיעה משולבת עפ"י נתוני יצרן של מנוע הגפ"מ עומדת על 13.2 ק"מ לליטר בדגמי הסדאן וההאצ'בק ו- 12.6 ק"מ לליטר בגרסת הסטיישן.

בעיצוב תא הנוסעים של האינסיגניה החדשה שמו דגש מהנדסי אופל על פשטות וקלות התפעול, הקונסולה המרכזית תוכננה מחדש וכעת היא מכילה מספר כפתורים מצומצם בלבד, כאשר על מרבית מערכות הרכב יכול הנהג לשלוט ממסך מגע בגודל של עד 8 אינץ' (לפי רמת הגימור) הנמצא במרכז הקונסולה המרכזית, משטח מגע הנמצא מאחורי מוט ההילוכים או מכפתורים על ההגה. בלוח המחוונים שוכן כעת מסך גדול המחליף את מד המהירות ומציג מגוון פריטי מידע על הרכב או הדרך. שיווק האינסגניה החדשה לשוק האירופאי החל בצמוד להצגתה בתערוכה, ובשלב זה לא ידוע עדיין מתי תעשה את דרכה ארצה.

אופל מציגה לראשונה גם גרסת קרוסאובר על בסיס האינסיגניה טורר שמקבלת את השם קאנטרי טורר (Country Tourer). מרווח הגחון של הקאנטרי טורר צמח ב- 20 מ"מ לעומת האינסינגיה הרגילה והיא מונעת ע"י מערכת הנעה כפולה משולבת דיפרניצאל אחורי מוגבל החלקה. המערכת יוצרה ע"י חברת האלדקס השבדית, שהתפרסמה בזכות מערכת ההנעה בדגמי פולקסווגן והיא מנטרת את רמת האחיזה של הצמיגים ויכולה להעביר עד מאה אחוז מהמומנט בין הציר הקדמי והאחורי וכמו כן בין הגלגלים האחוריים. האינסינגיה קאנטרי טורר תשווק עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר המפיק 163 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ כמו גם עם שאר המנועים איתם משווקת האינסיגניה

אחרונה, ומאוד חביבה, היא האופל קסקדה, גרסת הקבריולט של האסטרה ברלינה, שמקבלת גרסה מחוזקת של המנוע מסדרת SIDI בנפח 1.6 איתו הושקה לראשונה. הספקו של המנוע שופר והוא עומד כעת על 200 כ"ס, נתון המומנט המרבי צמח ל- 30.6 קג"מ. בעזרת המנוע החדש תאיץ הקסקדה עד למהירות מרבית של 235 קמ"ש. למרות שיפור ההספק, אופל מוסרת כי התכנון החדש של המנוע תרם להקטנת צריכת הדלק שעומדת כעת על 15 ק"מ לליטר. המנוע החדש יצטרף לשאר המנועים איתם משווקת הקסקדה.

אופל בתערוכת פרנקפורט 2013