מנועי הדור הבא של מיני לצד תמונות ריגול ללא הסוואה

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: Chris Doane
  • 01 אוקטובר 2013
  • 0 תגובות

לפני כחודש וחצי נחשף המיני ויז'ן קונספט שרמז על עיצובם של דגמי מיני בדור הבא. כעת היא חושפת פרטים טכניים ראשונים על השלדה החדשה המהווה בסיס לדגמים הבאים ועל המנועים שיניעו אותם. במקביל, נצפתה המיני הבאה כשהיא מצטלמת לסרטון תדמית ללא כל הסוואה. המיני החדשה מציגה עיצוב רענן ועגלגל יותר מזה של הדגם היוצא. השבכה הקדמית עגולה יותר ומציגה את שני פתחי יניקת האוויר שפגשנו לראשונה בפייסמן. עם זאת היא אינה מוותרת על תכונות העיצוב המזוהות עם המותג - הפנסים העגולים, הגג השחור, קו החלונות הגבוה וסרחי העודף הקטנים. כמו כן, בגרסת קופר S שצולמה נשאר המפלט במרכז הפגוש האחורי. בנוסף בולטת תאורת היום בדמות טבעות LED בפנסים הקדמיים.

מיני קופר S 2014. צילום: Chris Doane

את הדור הבא של מיני יניעו מגוון מנועי בנזין ודיזל שישתמשו בטכנולוגיית TwinPower של ב.מ.וו, זו עושה שימוש במגדש טורבו אחד עם שתי זרבוביות ליניקה, אחת קטנה שפועלת בסל"ד נמוך ומספקת תגובת דוושה חדה והשנייה גדולה יותר הנכנסת לפעולה בסל"ד גבוה ומספקת יותר כח. כמו כן, קיימות שתי מניפות שפועלות בהתאמה. כך מדמה למעשה המערכת צמד מגדשים בתוך גוף של מגדש אחד בלבד וחוסכת מקום ומשקל מבלי לוותר על הספק גבוה או זמינות כח.

מיני קופר S 2014. צילום: Chris Doane

מנוע הבנזין הראשון הוא מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המפיק 136 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ עם אפשרות לגדישת יתר שתעלה את נתון המומנט ל- 23.5 קג"מ לפרקי זמן קצרים. המנוע השני מגיע בתצורת ארבעה צילנדרים בנפח 2.0 ליטר ומפיק 192 כ"ס ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ, בגדישת יתר המומנט עולה ל- 30.6 קג"מ. מנוע הדיזל מגיע גם הוא בתצורת שלושה צילינדרים ומשתמש במגדש טורבו שגרתי על מנת להפיק 116 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ. כל המנועים החדשים עומדים בתקן Euro 6 העתידי. המנועים משודכים לתיבות הילוכים חדשות, ידנית או אוטומטית כאשר בתיבה הידנית מותקן חיישן המשווה את סל"ד המנוע לסל"ד תיבת ההילוכים בזמן העברת הילוכים, דבר המאפשר העברת הילוכים מהירה וספורטיבית יותר ללא צורך בפעולת 'עקב בצד אגודל' בזמן הורדת הילוכים.

מיני קופר S 2014. צילום: Chris Doane

בכל הנוגע לכיול השלדה של המיני החדשה, היצרנית מצהירה כי היא תכננה אותה כדי להמשיך את מסורת ההנאה מנהיגה שאפיינה את הדגמים הקודמים ואף משתמשת בביטויים כגון "התנהגות דמויית קארטינג" ומבטיחה כי הדגמים החדשים ישאירו את ההנאה מהנהיגה במרכז ותביא אותה לרמות חדשות מבלי לוותר על נוחות נסיעה ביום יום. זאת הודות למרכז כובד נמוך, מפסקי סרנים רחבים ולראשונה במיני - מתלים אדפטיביים חכמים עם אפשרות לבחור מבין שני מצבי שיכוך, ספורט או נוחות. המיני החדשה צפויה להיחשף במלואה לקראת הרבעון השני של 2014.

מיני קופר S 2014. המנוע החדש