מיצובישי קורוטו קונספט - הנכדה של קולט

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: Gabor Farkas
  • 23 אוקטובר 2013
  • 0 תגובות

מיצובישי קולט שווקה בעולם במשך חצי מאה בשבעה דורות ושלל שמות בהתאם למדינה בה שווקה. היא זכתה לפופולאריות רבה בקרב צעירים הודות לביצועים הנאים בגרסאות הספורטיביות שבהן הותקן מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ונשאו תג GTi. בישראל שווק רק הדור החמישי של הקולט במחצית הראשונה של שנות ה- 90 וגם פה היא זכתה להצלחה לא מבוטלת.

מיצובישי קורוטו קונספט

עם השנים עברה מיצובישי ממרכב שלוש הדלתות הספורטיבי לטובת מרכב בעל חמש דלתות ושימושיות גבוהה יותר לצד צריכת דלק נמוכה יותר, בשנת 2012 זנחה מיצובישי למעשה את השם קולט והמשיכה רק בשיווק המיראג' (או ספייס סטאר במחוזותינו).

מיצובישי קורוטו קונספט

ככל הנראה הערגה לקולט לא שכחה והמעצב העצמאי גאבור פרקס (Gabor Farkas) יצר לעצמו מוניטין בקהילת הרכב העולמית כמעצב מוכשר שמקבל כותרות מספר פעמים בשנה על עיצובים שהוא משחרר, העיצובים מציגים קונספטים של דגמי מיצובישי שונים כגון קולט או גאלאנט.

מיצובישי קורוטו קונספט

כעת חושף פרקס קונספט נוסף של הקולט הנושא את השם קורוטו (Koruto). הקונספט שואב השראה מרובה מהדור החמישי של המיצובישי קולט ומראה את נקודת מבטו של המעצב לגבי מראהו של הקולט אילו זה היה מיוצר כיום. המידות מבוססות על עמיתו המודרני של הקולט, הלא הוא הספייס סטאר והן דומות בין שני הרכבים, מלבד היותו של הקונספט קצר ורחב יותר על מנת לשוות לו מראה ספורטיבי יותר. הרכב מציג מראה המזכיר את הקולט עליו עיצובו מבוסס אך הוא עודכן והותאם לזמננו. המעצב מסר כי "למרות שהרכב מבוסס על הספייס סטאר ומשתמש בחלקים רבים ממנו, הוא מיועד להוות פרשנות מודרנית ויוקרתית של הרכב".

מיצובישי קורוטו קונספט