סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
מעטות המכוניות שאינן דורשות כל הקדמה, ניסאן GT-R זכתה להכנס לרשימה המכובדת וקצרה הזו. הדור האחרון, שהיה הראשון ששווק באופן רשמי עם הגה שמאלי מחוץ לחופי יפן ואף הצליח לפלס את דרכו לישראל הודות לפילוסופיית השיווק של חברת קרסו מוטורס שתומכת בדגמי הספורט של הקונצרן ואף נוטה להופיע במפגשי רכבים ברחבי הארץ ולהציג את רכבי הספורט שלה.
נקודת הפתיחה של שני הדגמים החדשים הייתה כבר גבוהה מאוד, עם כינויים כגון "גודזילה" ו"פורשה קילר" לה זכו הדגמים הקודמים, החליטה ניסאן לא לשנות מהותית את הרכב הקיים אלא לדבוק במתכון המוכח ורק לשפר אותו נקודתית.
לכבוד שנת 2014 זוכה הניסאן GT-R בעדכונים קוסמטיים עדינים, ביניהם יחידות תאורה קדמיות חדשות המורכבות מארבע נורות LED ופסי תאורת יום הכוללות מערכת אוטומטית לכיוון אלומת האור בהתאם למהירות הנסיעה. הפנסים האחוריים זכו גם הם לעיגולי LED היוצרים מעטפת אור סביב גוף הפנס. השינוי החיצוני הגדול ביותר הוא הצגתו של צבע מרכב אדום חדש שמשלב פתיתי זכוכית מיקרוסקופיים הצבועים בזהב. תא הנוסעים של ה- GT-R החדשה קיבל גם הוא עדכונים קטנים בדמות מושבים חדשים המספקים תמיכה טובה יותר וריפוד עור עם תפרים מודגשים.
בצד הטכני, המוטיב החוזר הוא כוונון עדין, השלדה ומערך המתלים עברו כיוונון על מנת לשפר עוד יותר את האחיזה של ה- GT-R בנהיגת מסלול או בכבישים מפותלים. מאידך, ניסאן מדווחת כי מהנדסיה שמו דגש מיוחד על מזעור הרעידות ורעשי הכביש לטובת שיפור הנוחות והיציבות בנסיעה מנהלתית בכבישים מהירים. הבלמים גם הם עברו כיוונון עדין על מנת לשפר את התחושה ולספק תגובה חדה ולינארית יותר על מנת להגביר את הרגשת הבטחון של הנהג בשימוש יומיומי ובעיקר בכבישים רטובים. האחרונה ברשימת העדכונים היא מערכת ההיגוי שעפ"י ניסאן קיבלה תוספת תגבור במהירויות נמוכות על מנת לשפר את כושר התמרון בתנאים עירוניים תוך שמירה על חדות ודיוק במהירויות גבוהות ובנהיגה אינטנסיבית. תחילת שיווקה של ה- GT-R צפוי להתחיל ב- 2 לדצמבר.
אם ה- GT-R ה"רגילה" לא עונה בדיוק על הדרישות שלכם, ניסאן מציגה לצידה גרסת מסלול מושחזת הנושאת את התג של מחלקת הספורט המוטורי שלה, ניסמו (Nismo). גרסה זו זוכה למנוע משופר המספק 600 כ"ס ונתון מומנט אימתני של 66.5 קג"מ מרביים המושגים באמצעות מגדשי טורבו מוגדלים, משאבת דלק משודרגת, שיפור מערכות היניקה והפליטה ושדרוג תזמון ההצתה.
מערך המתלים עבר שדרוג והוא מבוסס על גרסת המרוצים של ה- GT-R ניסמו ובכך מספק אחיזה גבוהה אף יותר מזו שבגרסה השגרתית. המתלים פותחו במיוחד ע"י חברת בילשטיין והם ניתנים לכיוונון עפ"י העדפת הנהג לאחד משלושה מצבים: נוחות, רגיל ו- R שנועד לשימוש בנהיגת מסלול. רשימת השיפורים הארוכה עזרה ל- GT-R ניסמו להשיג זמן הקפה של 7:08.679 סביב מסלול הנורבורגרינג, נתון המציב אותה במקום הרביעי בהיסטוריה מבין המכוניות בייצור סדרתי, אחרי הפורשה 918 ספיידר, ראדיקל SR8 וראדיקל SR8 LM.
עיצובה של ה- GT-R ניסמו מקבל את כל הנגיעות הספורטיביות הנדרשות, השבכה הקדמית זוכה לשני פסים אלכסוניים אדומים שממשיכים ומקיפים את כל המרכב בתחתיתו. כמו כן, מקבלת ה- GT-R ניסמו שלושה זימים בכל צד של הפגוש הקדמי. החישוקים מקבלים גם הם עיצוב שונה בדמות שישה חישורים השואבים השראה מרכבי המירוצים של החברה. חלקה האחורי משלב נגיעות סיבי פחמן, יציאות המפלט הכפולות של הגרסה הרגילה מוזגו וקיבלו מסגרת אחת בכל צד וספויילר ענק ושחור משלים את ההופעה הקרבית. ניסאן מציינת כי מטרת הנגיעות הקוסמטיות היא יותר מרושם ויזואלי בלבד והן מוסיפות לרכב 100 ק"ג של כח הצמדה במהירות של 300 קמ"ש ומשיגות מקדם גרר של 0.26 בדומה לגרסה הרגילה.
בתא הנוסעים הוכנסו גם מספר שיפורים כגון מושבי ספורט מסיבי פחמן מבית רקארו, הגה מחופה אלקנטרה שעוצב השראת נהגי המירוצים של ניסמו, רקע אדום לשעון הסל"ד, חיפוי אלקנטרה מעל ללוח המחוונים וגימור דמוי סיבי פחמן סביב המסך המרכזי. על משטחי העור והאלקנטרה בתא הנוסעים ניתן למצוא תפרים עדינים בצבע אדום המשלימים את מוטיב הצבע. ה- GT-R ניסמו תושק ביפן בפברואר 2014 ותגיע לאירופה מאוחר יותר באותה שנה.
מקרסו מוטורס, יבואנית ניסאן לישראל נמסר כי היא תשיק את שני הדגמים במהלך השנה, ניסאן GT-R תעלה החל מ- 830,000 ₪ לגרסת פרימיום והחל מ- 850,000 ₪ לגרסת בלאק אדישן. מחירי גרסת ניסמו יפורסמו לקראת השקתה.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025