Euro NCAP מפרסם תוצאות מבחנים חדשים

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 28 נובמבר 2013
  • 0 תגובות

סבב המבחנים האחרון שקיים ארגון Euro NCAPממחיש באופן בולט את העובדה שתחום הבטיחות במכוניות נמצא במגמת שיפור מתמדת, מגמה שבמרכזה בטיחות ושמירה על הנוסעים ברכבים כמו גם על הולכי הרגל. לפני כ- 7 שנים נדיר היה למצוא רכב בעל חמישה כוכבי בטיחות ויצרניות שאכן הצליחו להשיג את הציון הנכסף פרסמו אותו בראש חוצות. כיום המצב הפוך לחלוטין, נדיר למצוא רכבים פרטיים עם פחות מחמישה כוכבי בטיחות ויצרניות מתייחסות לציון בטיחות מרבי כחובה שמוטלת עליהן ולא כהישג יוצא דופן, ועל כך יש לברכן. להלן תוצאות מבחני הריסוק האחרונים:

מאזדה 3 החדשה נבחנה עם 6 כריות אוויר, קדם מותחנים ומגבילי עומס לחגורות הבטיחות הקדמיות, מגביל מהירות, מערכת בקרת יציבות והתרעה על חגורות בטיחות בכל המושבים. בסעיפי המבחן השונים זכתה מאזדה 3 ב- 93% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 65% בהגנה על הולכי רגל ו- 81% בציון מערכות העזר לבטיחות. הציון המשוקלל הסופי שקיבלה עומד על חמישה כוכבי בטיחות.

מאזדה 3 החדשה. חמישה כוכבי בטיחות

מזראטי גיבלי שנבחנה כללה את מערכות הבטיחות הבאות: 7 כריות אוויר, קדם מותחנים ומגבילי עומס לחגורות הבטיחות הקדמיות, מגביל מהירות, מערכת בקרת יציבות והתרעה על חגורות בטיחות בכל המושבים. בסעיפי המבחן השונים קיבלה המזראטי גיבלי 95% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל ו- 81% בציון מערכות העזר לבטיחות. הציון המשוקלל הסופי שקיבלה עומד על חמישה כוכבי בטיחות.

פיג'ו 308 החדשה שהושקה זה עתה, עברה אף היא את המבחן בהצלחה. ברכב המבחן הותקנו 6 כריות אוויר, קדם מותחנים לחגורות הבטיחות הקדמיות, מגבילי עומס והתרעה על חגורות בטיחות בכל המושבים, מגביל מהירות ומערכת בקרת יציבות. במבחנים השונים פיג'ו 308 זכתה ב- 92% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל וציון של 81% על מערכות העזר לבטיחות. הציון המשוקלל הסופי שקיבלה עומד על חמישה כוכבי בטיחות.

ניסאן נוט החדשה שהוצגה לפני כחודש נבחנה אף היא וזכתה בציון המאכזב של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד. ברכב הנבחן הותקנו 6 כריות אוויר, קדם מותחנים ומגבילי עומס לחגורות הבטיחות הקדמיות, מגביל מהירות, מערכת בקרת יציבות והתרעה על חגורות בטיחות במושבים הקדמיים. במבחנים השונים קיבלה הניסאן נוט ציון של 86% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 58% בהגנה על הולכי רגל ו- 70% בציון של מערכות העזר לבטיחות.

פורד טורנאו קונקט החדש הגיע למבחן הריסוק כשהוא מצוייד ב: 8 כריות אוויר, 6 מתוכן (3 בכל צד) אחראיות על שמירת צידו של הנהג והנוסע (כרית לראש, לגוף ולאגן), קדם מותחנים ומגבילי עומס לחגורות הבטיחות הקדמיות, מגביל מהירות, מערכת בקרת יציבות והתרעה על חגורות בטיחות במושבים הקדמיים. במבחנים השונים זכה הפורד טורנאו קונקט בציון של 94% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל וציון של 70% על מערכות העזר לבטיחות. הציון המשוקלל הסופי שקיבל  עומד על חמישה כוכבי בטיחות, תוצאה חריגה לטובה לעומת רכבים אחרים מהקטגוריה.

פולקסווגן טרנספורטר הגיע למבחן הריסוק כשהוא מצוייד ב: 6 כריות אוויר, קדם מותחנים ומגבילי עומס לחגורות הבטיחות הקדמיות, התרעה על חגורות בטיחות במושב הנהג, מגביל מהירות ומערכת בקרת יציבות. במבחנים השונים זכה הטרנספורטר ב- 79% בהגנה על מבוגרים, 74% בהגנה על ילדים, 32% בהגנה על הולכי רגל וציון של 57% על מערכות העזר לבטיחות. הציון המשוקלל הסופי שקיבל עומד על ארבעה כוכבי בטיחות.

לצד רכבים אלה נבחנו גם רכבים שאינם מיובאים בשלב זה לישראל: מיצובישי אאוטלנדר PHEV שזכה בחמישה כוכבי בטיחות, מרצדס קיטאן שזכה בארבעה כוכבי בטיחות, פורד אקו ספורט שזכה בארבעה כוכבי בטיחות, אינפיניטי Q50 שזכה בחמישה כוכבי בטיחות וב.מ.וו i3 שזכה בארבעה כוכבי בטיחות, ציון חריג לרעה אצל היצרן הבווארי.