סיכום ועידת פסגת הרכב 2013

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יח"צ
  • 03 דצמבר 2013
  • 0 תגובות

חברת 'מידע כנסים' בשיתוף עם מגזין אוטו, כינסו לאחרונה את ועידת פסגת הרכב לשנת 2013, זו השנה השניה בה נערכת הועידה. בארוע השתתפו בכירים מעולם הרכב הישראלי לצד אין ספור בעלי עסקים, מציגים, כתבים וצלמים. הועידה הורכבה משני חלקים: ביתן שריכז את כלל המייצגים של החברות השונות והאולם המרכזי בו התקיים חלקה הארי של הועידה שהורכבה מהרצאות של נציגי חברות ופאנלים בהם השתתפו בכירים מעולם הרכב.

סרטון פסגת הרכב 2013

יבין גיל מור, מנכ"ל אתר יד2, דיבר על חשיבות הפרסום והתאמת תכנים לאתרי אינטרנט בגרסאות המיועדות למכשירים ניידים דוגמת סמארטפונים וטאבלטים. על אותה במה עלה גם אסף אמבר - מנהל תחום רכב בגוגל ישראל שנגע גם הוא בנקודות חשובות בנוגע לפרסום ומיקודו ללקוחות פוטנציאליים, שילוב של רשתות חברתיות והסרת מסגרת הזמן מהפרסום מאחר והתנועה ברשת האינטרנט איננה מושפעת משעות ומושגים כגון "פריים-טיים" ו"שעות חלשות" ואינם משחקים תפקיד בפרסום באינטרנט.

לירון שכטר ממשרד הפרסום "דרורי-שלומי" הרצה על השינוי התפיסתי שעוברות חברות הרכב בפרסום בשנים האחרונות, שינוי המתמקד בהצגת המוצר כמות שהוא, על כל חסרונותיו ומטרותיו האמיתיות. בשונה מהתפיסה הישנה שבמרכזה עמד מוצר "כל יכול" וללא חסרונות.

פרסומת למותג סמארט הממחישה את יתרונות וחסרונות הרכב

יוסי קונפידן ייצג את מישלן ישראל והסביר על הקשר שבין צמיגים לבטיחות. הוסבר כי צמיגים הינם הקשר היחיד בין הרכב לאספלט ואיכות צמיגים ירודה משפיעה ישירות על אחיזת הרכב במצבי קיצון של התחמקות ממכשול או בלימת פתע. קונפידן עמד על סכומי העתק (כ- 850 מליון דולר בשנה) אשר משקיעה חברת מישלן בפיתוח טכנולוגיות וחומרים חדשים שיגבירו את האחיזה ובו בזמן ימזערו את צריכת הדלק של "העיגול השחור עם החור באמצע". דגש נוסף של בטיחות הוצג ע"י אליק גורביץ' - מנכ"ל עלמגו שפיתחה אפליקציה העונה לאותו שם ומקריאה הודעות ואימיילים בזמן הנהיגה ומפחיתה את הצורך של הנהג להתעסק עם הטלפון במהלך הנהיגה למינימום האפשרי.

ניסוי הממחיש את הקשר בין איכות הצמיג לכושר הבלימה

רכב הינו מוצר יקר מאוד, במיוחד בישראל ובמיוחד ללקוח הסופי. עו"ד ורו"ח יואל רטנר - מנכ"ל "הוצאה מוכרת", הציג מערכת המיועדת לציי רכבים ובעלי רכבים צמודים שבעזרתה יוכל הנהג לבחור אם נסיעה מסויימת משמשת למטרות עסקיות או פרטיות וכך לחשב בסוף החודש את התשלום הנדרש על שווי השימוש. עמית לוזון - מנהל חטיבת און-ליין באיתורן, הרצה על מערכת שפותחה ע"י החברה, מערכת העוזרת לחסכון בדלק ותורמת לשיפור איכויות הנהיגה של הנהגים בציי רכב. המערכת מקליטה את נתוני הרכב בכל רגע נתון ולאחר מכן יכולה להראות לנהג כמה חלקה, בטוחה וחסכונית הנהיגה שלו. רונן זיס - בעל חברת סייפקאר, הרצה על מערכת למניעת גניבות רכב בעזרת כספת אלומיניום מתוחכמת שחוסמת את הגישה למחשב הרכב ומונעת פיזית את גניבת הרכב בידיי גנבים המצויידים מבעוד מועד במחשבי רכב פרוצים.

בנוסף להרצאות, התקיימו שלושה פאנלים בהשתתפות בכירים משוק הרכב הישראלי. בפאנל הראשון נדונו סוגיות ליסינג שונות והשתתפו בו מוני בר - יו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג, אליחי אל-יגון מחברת Lease4u, יואב הורוביץ מחברת אוויס, שמוליק קליין מחברת קל אוטו ושלמה מאיר - משנה למנכ"ל מכשירי תנועה. את הפאנל ניהל נועם קום - יו"ר פורום נוהגים היי-טק ועלו בו שאלות נוקבות שנגעו לשינויים וחקיקות שנעשו בעקבות ועדת זליכה שאפשרו לחברות ליסינג למכור רכבים חדשים לחלוטין (מבלי רישום בעלים לרכב) כנהוג אצל יבואני הרכב.

פאנל בנושא ליסינג

הפאנל השני עסק בבטיחות בדרכים והשתתפו בו רון מוסקוביץ' - יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רונן לוי - יו"ר איגוד המוסכים, איתי אלון - ממקימי בית הספר לנהיגה מתקדמת אלטרנתיבי, איתי וקכמן - מארגון מנהלי התחבורה, יוסי קונפידן שגם הרצה מוקדם יותר כנציג מישלן ישראל ואבי בן ליש מחברת מיקוד הסביבה המציעה פתרונות חכמים ונקיים להתמודדות עם חומרים כגון שמן משומש וחומרי ניקוי ידידותיים לסביבה.

פאנל בנושא בטיחות בדרכים

את הכנס נעל פאנל שעסק בנושא המעניין את כולנו - "מה קנה השכן?". בפאנל השתתפו אלדד אריה - מנהל מחלקת יעוץ לפני קנייה של מגזין אוטו וירון לנדא מחברת טלקאר יבואנית קיה לישראל. עוד השתתפו מוני בר ונועם קום שהעניקו הצצה לשיקולים של חברות ליסינג גדולות בכל הנוגע לרכישת רכבים חדשים לציי רכב. לא הייתה הפתעה כשענו כולם בפה אחד כי במרכז מערך השיקולים של הקונה הישראלי עומד השיקול הכללי, מחירו של הרכב, אמינותו, צריכת הדלק ושמירת ערכו עומדות כולן בראש סדר העדיפויות הן אצל קונים הפרטיים והן אצל ציי רכב גדולים.

פאנל בנושא העדפות קנייה