סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
לפני כחודשיים פרסמה ב.מ.וו פרטים טכניים ראשוניים לגבי צמד האחיות M, גרסת הסדאן תמשיך להיקרא M3 בעוד גרסאות הקופה והקבריולט (שלגביה עדיין אין פרטים) יענדו לראשונה את התג M4. מלבד העובדה כי ל- M3 יהיו 4 דלתות וה- M4 תסתפק רק בשתיים, היצרנית לא עושה הבדלה בין שתי הגרסאות. הנתונים הטכניים מגבים את הזהות בין הדגמים ומראים מספרים זהים לחלוטין.
העיצוב של M3 ו- M4 גם הוא הולך על התפישה שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. כך למשל שתי המכוניות מציגות פגושים קדמיים אגרסיביים ועמוקים עם פתח יניקת אוויר עצום במרכז ושני פתחי אוורור לבלמים בצדדים, מאחור מציצים ארבעה פתחי מפלט המחולקים לשני זוגות, במרכז מותקנות המראות היחודיות של מחלקת M, בפינות יושבים חישוקי 19 אינץ' הנועלים צמיגים ברוחב 235 מ"מ וחתך 35 זעיר, על מכסה המנוע נמצאת הבליטה המוכרת מהדור הקודם ואת החגיגה הוויזואלית משלימים תגי M שמצאו את דרכם כמעט לכל מקום אפשרי.
העיצוב, למרות היותו מרהיב, ככל הנראה יהיה האחרון ברשימת העדיפויות של הרוכשים הפוטנציאליים של שתי מפלצות המסלול הללו. הבשורה האמיתית כאן היא הביצועים, לב.מ.וו לא הייתה צפוייה עבודה קלה בכל הנוגע לשיפור ההתנהגות והביצועים של הדור הקודם של ה- M3 שקבע את הרף למכוניות ספורט יוקרתיות וניצח במבחנים השוואתיים פעם אחר פעם באין ספור מגזיני רכב. כדי להצליח ולשפר את מה שכבר לפני כן היה כה טוב החליטה היצרנית לדבוק בפילוסופית "פחות זה יותר".
החלק הראשון שעבר תחת סכין המנתחים היה המנוע שאיבד שני צילינדרים וליטר מנפחו שעומד כעת על 3.0 ליטר משישה צילינדרים שמסודרים בטור, בניגוד לתצורת V בדור הקודם. בעזרת תוספת של מגדש טורבו שמשתמש בטכנולוגיית TwinPower, המנוע מציג נתון הספק של 431 כ"ס, שיפור של 11 כ"ס מהמנוע הקודם ומומנט מרבי של 56 ק"ג הזמין כבר ב- 1,850 סל"ד ומציג שיפור של כ- 37% ביחס לדור הקודם. בכל הנוגע לתאוצה ולצריכת הדלק, ב.מ.וו דבקה בפילוסופיה ומציגה 4.3 שניות במיאוץ מאפס למאה עם תיבת ההילוכים הידנית או 4.1 עם התיבה הרובוטית כפולת המצמדים, קיזוז של 5 עשיריות השנייה מהזמן שקבעה M3 היוצאת ו- 8.3 ליטר למאה ק"מ (12 ק"מ לליטר) בשיוט בין עירוני שיפור של כחצי ליטר לכל מאה ק"מ. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי והיא עומדת על 250 קמ"ש (הגבלה אלקטרונית).
כמו המנוע, גם מרבית חלקי המרכב ומערכת ההינע של ב.מ.וו M3 ו- M4 עברו תכנון מחדש למען חסכון קיצוני במשקל. בבנייתן של ה- M3 וה- M4 עשתה ב.מ.וו שימוש נרחב בתרכובת של פלסטיק וסיבי פחמן ובנתה את הגגות של שני הרכבים מתרכובת זו. כמו כן, השתמשה ב.מ.וו בחומר, העונה לשם CFRP לבניית מכלולים שונים במערכת ההינע, ביניהם גל ההינע, מוט מייצב לבולמי הזעזועים הקדמיים וקשת בגג המחברת את קורות B ומעניקה למרכב קשיחות מוגברת. היצרנית עשתה שימוש גם בחומרים דוגמת אלומיניום ומגנזיום במנוע, בגלגלים ובמערך המתלים. כתוצאה מכך, השיגה ב.מ.וו חסכון משמעותי במשקל בין הדגמים החדשים לבין המקבילים מהדור הקודם. כך לדוגמא משקלה של ה- M4 עם תיבת הילוכים ידנית עומד על 1,497 ק"ג לעומת 1,655 ק"ג ששקלה M3 קופה.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025