ב.מ.וו חושפת את ה- M3 וה- M4

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 12 דצמבר 2013
  • 0 תגובות

לפני כחודשיים פרסמה ב.מ.וו פרטים טכניים ראשוניים לגבי צמד האחיות M, גרסת הסדאן תמשיך להיקרא M3 בעוד גרסאות הקופה והקבריולט (שלגביה עדיין אין פרטים) יענדו לראשונה את התג M4. מלבד העובדה כי ל- M3 יהיו 4 דלתות וה- M4 תסתפק רק בשתיים, היצרנית לא עושה הבדלה בין שתי הגרסאות. הנתונים הטכניים מגבים את הזהות בין הדגמים ומראים מספרים זהים לחלוטין.

ב.מ.וו M3

העיצוב של M3 ו- M4 גם הוא הולך על התפישה שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. כך למשל שתי המכוניות מציגות פגושים קדמיים אגרסיביים ועמוקים עם פתח יניקת אוויר עצום במרכז ושני פתחי אוורור לבלמים בצדדים, מאחור מציצים ארבעה פתחי מפלט המחולקים לשני זוגות, במרכז מותקנות המראות היחודיות של מחלקת M, בפינות יושבים חישוקי 19 אינץ' הנועלים צמיגים ברוחב 235 מ"מ וחתך 35 זעיר, על מכסה המנוע נמצאת הבליטה המוכרת מהדור הקודם ואת החגיגה הוויזואלית משלימים תגי M שמצאו את דרכם כמעט לכל מקום אפשרי.

ב.מ.וו M3

העיצוב, למרות היותו מרהיב, ככל הנראה יהיה האחרון ברשימת העדיפויות של הרוכשים הפוטנציאליים של שתי מפלצות המסלול הללו. הבשורה האמיתית כאן היא הביצועים, לב.מ.וו לא הייתה צפוייה עבודה קלה בכל הנוגע לשיפור ההתנהגות והביצועים של הדור הקודם של ה- M3 שקבע את הרף למכוניות ספורט יוקרתיות וניצח במבחנים השוואתיים פעם אחר פעם באין ספור מגזיני רכב. כדי להצליח ולשפר את מה שכבר לפני כן היה כה טוב החליטה היצרנית לדבוק בפילוסופית "פחות זה יותר".

ב.מ.וו M4

החלק הראשון שעבר תחת סכין המנתחים היה המנוע שאיבד שני צילינדרים וליטר מנפחו שעומד כעת על 3.0 ליטר משישה צילינדרים שמסודרים בטור, בניגוד לתצורת V בדור הקודם. בעזרת תוספת של מגדש טורבו שמשתמש בטכנולוגיית TwinPower, המנוע מציג נתון הספק של 431 כ"ס, שיפור של 11 כ"ס מהמנוע הקודם ומומנט מרבי של 56 ק"ג הזמין כבר ב- 1,850 סל"ד ומציג שיפור של כ- 37% ביחס לדור הקודם. בכל הנוגע לתאוצה ולצריכת הדלק, ב.מ.וו דבקה בפילוסופיה ומציגה 4.3 שניות במיאוץ מאפס למאה עם תיבת ההילוכים הידנית או 4.1 עם התיבה הרובוטית כפולת המצמדים, קיזוז של 5 עשיריות השנייה מהזמן שקבעה M3 היוצאת ו- 8.3 ליטר למאה ק"מ (12 ק"מ לליטר) בשיוט בין עירוני שיפור של כחצי ליטר לכל מאה ק"מ. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי והיא עומדת על 250 קמ"ש (הגבלה אלקטרונית).

ב.מ.וו M3. תא הנוסעים

כמו המנוע, גם מרבית חלקי המרכב ומערכת ההינע של ב.מ.וו M3 ו- M4 עברו תכנון מחדש למען חסכון קיצוני במשקל. בבנייתן של ה- M3 וה- M4 עשתה ב.מ.וו שימוש נרחב בתרכובת של פלסטיק וסיבי פחמן ובנתה את הגגות של שני הרכבים מתרכובת זו. כמו כן, השתמשה ב.מ.וו בחומר, העונה לשם CFRP לבניית מכלולים שונים במערכת ההינע, ביניהם גל ההינע, מוט מייצב לבולמי הזעזועים הקדמיים וקשת בגג המחברת את קורות B ומעניקה למרכב קשיחות מוגברת. היצרנית עשתה שימוש גם בחומרים דוגמת אלומיניום ומגנזיום במנוע, בגלגלים ובמערך המתלים. כתוצאה מכך, השיגה ב.מ.וו חסכון משמעותי במשקל בין הדגמים החדשים לבין המקבילים מהדור הקודם. כך לדוגמא משקלה של ה- M4 עם תיבת הילוכים ידנית עומד על 1,497 ק"ג לעומת 1,655 ק"ג ששקלה M3 קופה.