פורשה בוקסטר וקאיימן GTS נחשפות

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 20 מרץ 2014
  • 0 תגובות

קשה לערער על המוניטין לו זכו מכוניות פורשה כמכונות נהיגה והבוקסטר והקאיימן נחשבו תמיד למובילות הקטגוריה. לשתי המכוניות מנוע מרכזי, מרכז כובד נמוך, הגה מתקשר וחד ושלדה קשיחה שיוצרים יחד מתכון מנצח לרכב מהנה לנהיגה. יחד עם מחיר כניסה נמוך ביחס לשאר דגמי פורשה ומנועים צנועים יחסית כדי לא להפחיד נהגים חסרי נסיון בנהיגה על מכוניות ספורט קיצוניות, הקאיימן והבוקסטר תבעו את מקומן כמכוניות הספורט האולטימטיביות למתחילים שהממון נמצא בכיסם.

פורשה קאיימן GTS

כעת חושפת היצרנית את גרסאות ה- GTS של הקאיימן והבוקסטר. לשתי המכוניות מנוע בנפח 3.4 ליטר כאשר יחידת הכח של הבוקסטר מפיקה 330 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ והמנוע בקאיימן מפיק 340 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ. המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים. כמו כן, פורשה מדווחת כי הקשיחה את השלדה ואת המתלים על מנת לשפר את ההתנהגות של שתי המכוניות בסביבת המחייה הטבעית שלהן, מסלולי מירוצים וכבישים מפותלים.

פורשה קאיימן GTS

על מנת להדגיש את אופיין הקרבי, עיצובן החיצוני של המכוניות זכה למספר עדכונים. הפגוש הקדמי זוכה לנגיעות פלסטיק שחורות ופתחי יניקת אוויר מוגדלים היוצרים מראה קרבי, רקען של יחידות התאורה הראשיות עם פנסי הבי-קסנון עוקבי הפניה נצבע בשחור, כמו גם חישוקי הסגסוגת בקוטר 20 אינץ' איתם מגיעות שתי המכוניות כסטנדרט. מאחורי הדלתות ניתן למצוא עוד פתח יניקת אוויר מגודל ובחלקן האחורי של שתי המכוניות נמצא דיפיוזר שחור וגדול כשבמרכזו פתח המפלט הכפול האיקוני.

פורשה קאיימן GTS

שיפור המנועים יחד עם הקשחת השלדות הביאו את הקאיימן GTS לביצועים של 4.6 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 284 קמ"ש בעוד הבוקסטר מתספקת ב- 4.7 שניות במיאוץ הקלאסי ומהירות מרבית של 280 קמ"ש. למרות הביצועים המרשימים, צריכת הדלק עומדת על 12.2 ק"מ לליטר עם תיבת ההילוכים הרובוטית או 11.1 ק"מ לליטר עם התיבה הידנית.

פורשה קאיימן GTS. תא הנוסעים

פורשה מדווחת כי תתקין בשתי המכוניות את חבילת הכרונו ספורט כסטנדרט. החבילה כוללת מערכת מתלים אקטיביים, מצב ספורט השולט על משקל ההגה ותגובת הדוושה ואף תושבות מנוע אקטיביות שמתקשות בזמן פניות חזקות על מנת למזער את השפעתן של העברות משקל ולשמור על ההתנהגות מדויקת ככל האפשר.

שיווקן של הבוקסטר והקאיימן GTS יחל במאי באנגליה אך היצרנית מוסרת כי פנקסי ההזמנות כבר נפתחו. טרם ידוע מתי יגיעו המכוניות אלינו.