ג'נרל מוטורס מציגה דור חדש למנועי אקו-טק

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 23 מרץ 2014
  • 0 תגובות

בימים אלו מציגה ג'נרל מוטורס דור חדש של מנועים קטנים מסדרת אקו-טק. הסדרה החדשה תהיה מודולארית לחלוטין ותאפשר שימוש של חלקים זהים במנועים שונים כדי להוזיל את עלויות הייצור ובסופו של דבר להוזיל את המכוניות. ליין המנועים החדש צפוי להניע את מרבית המכוניות המשפחתיות ורכבי הפנאי הקטנים של ג'נרל מוטורס. חלק מהמנועים צפויים למצוא את דרכם לדור החדש של השברולט קרוז שנמצא כיום תחת פיתוח וצפוי להיחשף רשמית במחצית השניה של השנה.

המנועים החדשים של גנרל מוטורס. (מימין: 1.0 ליטר טורבו, 1.5 ליטר אטמוספרי, 1.4 ליטר טורבו)

ליין המנועים צפוי לכלול 11 מנועים בתצורת שלושה וארבעה צילינדרים בנפחים שבין 1.0 ל- 1.5 ליטר. תהיינה גרסאות אטמוספריות כמו גם מוגדשות טורבו. המנועים צפויים להפיק בין 75 ל- 165 כ"ס ונתוני המומנט המרבי צפויים לנוע בין 9.5 ל- 25.5 קג"מ.

המנועים הראשונים שצפויים להגיע לייצור סדרתי הם ה- 1.0 ליטר ו- 1.4 ליטר טורבו (148 כ"ס ו- 23.9 קג"מ) וה- 1.5 ליטר אטמוספרי (113 כ"ס ו- 11 קג"מ). המנוע הראשון צפוי להיות מותקן באופל אדם בעוד השניים האחרים יניעו את הדור הבא של הקרוז. על מנת להשוות עצמה למתחרות, מציינת ג'נרל מוטורס כי מנועי הטורבו שלה שקטים ומעודנים בעד 50% ממנועי סדרת TSI של פולקסווגן ועד 25% שקטים יותר ממנועי אקו-בוסט של פורד.