שברולט וולט החדשה בתמונות ריגול

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: AutoExpress
  • 29 אפריל 2014
  • 0 תגובות

מכוניות פלאג-אין הייבריד - היברידיות עם אפשרות להטענה משקע חשמלי, הן טרנד חדש יחסית בעולם הרכב אך שברולט נמצאת כבר בעיצומם של מבחנים לקראת השקת הדור השני של הוולט, מכונית הפלאג-אין הייבריד הראשונה בייצור המוני שמשווקת בצפון אמריקה ואירופה (תחת השם ווקסהול אמפרה) כבר מאז שנת 2011.

שברולט וולט 2016. צילום: AutoExpress

לפני כשבוע הודיעה ג'נרל מוטורס כי היא עתידה להשקיע סכום עתק של כ- 449 מיליון דולר עבור ציוד חדש ושדרוג של מפעלה בהאמטראמק (Hamtramck) שבדטרויט, שם צפויה להיבנות הוולט יחד עם אחיותיה הזהות, האמפרה וקאדילק ELR.

שברולט וולט 2016. צילום: AutoExpress

אחת מהבעיות הגדולות ביותר של הדגם היוצא היה מחירו הגבוה, תוצאה ישירה של עלויות הייצור הגבוהות של מערך הסוללות שמגיע לכדי 12,000 דולר ומעלה את מחירה של וולט מעבר למחירן של המתחרות הישירות שלה. מערך הסוללות בדגם היוצא מאפשר נסיעה של עד כ- 80 ק"מ על חשמל בלבד ובג'נרל מוטורס מעריכים כי לא קיים צורך אמיתי בטווח כה ארוך ונתון הגיוני יותר עומד על בין 30 ל- 50 ק"מ.

שברולט וולט 2016. צילום: AutoExpress

מג'נרל מוטורס נמסר כי אמנם האמפרה היא אחת המכוניות שזוכות לציוני שביעות רצון הגבוהים ביותר אך היא פשוט יקרה מדי וכי בדור הבא תעמול היצרנית על הקטנת מערך הסוללות הן על מנת לצמצם את עלויות הרכישה והן להוריד את משקל הרכב ולתרום לצריכת דלק מופחתת.

שברולט וולט 2016. צילום: AutoExpress

יחידת ההנעה בדור הבא של הוולט לא צפויה להציג שינויים משמעותיים. היא תישען על פלטפורמת ההנעה הקדמית של השברולט קרוז ותצוייד באותו מנוע 1.4 ליטר מהדגם הנוכחי. השינוי העיקרי יהיה כאמור הקטנת מערך הסוללות ומטרת כל השינויים יהיו להוזיל את מחירה הסופי של השברולט וולט כששיווקה יחל בתחילת שנת 2016.