סיטרואן DS3 עוברת מתיחת פנים

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 22 מאי 2014
  • 0 תגובות

סיטרואן DS3 הוצגה בשנת 2010 והיא משווקת מאז ללא שינויים משמעותיים. לאחרונה התווספה להיצע המקומי סיטרואן DS3 קבריו, גרסת הקבריולט האופנתית והמעוצבת וכעת שתי המכוניות עוברות מתיחת פנים קלילה שמרעננת את יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות ומוסיפה לרשימת האבזור מערכת בטיחות אקטיבית שתעזור לשמור על שלמות הנוסעים ותמזער את הסיכוי שלהם להיות מעורבים בתאונה.

סיטרואן DS3 החדשה

יחידות התאורה הקדמיות מקבלות כעת תאורת LED וקסנון מלאה שמשפרת את הראות בתנאי תאורה קשים ובו בזמן מקלה על המאמץ המופעל על עיניי הנהג בנסיעות ארוכות. בנוסף, מקבלות סיטרואן DS3 ו- DS3 קבריו איתותים "רציפים" שמדמים תנועה בזמן הפעלת, זאת במקום נורה יחידה בדגם הנוכחי. את המראה משלימים פנסי תאורת היום הנמצאים בפתחי יניקת האוויר בצידי הפגוש הקדמי ומבוססים גם על נורות LED.

גם מאחור הותקנו יחידות תאורה מבוססות נורות LED, עיצובן נלקח מדגמי הקונספט של סיטרואן והן מציגות מראה תלת מימדי של גופי התאורה.

סיטרואן DS3 החדשה

השימוש בנורות LED ברור ומובן, הן מחזיקות מעמד זמן ארוך משמעותית מנורות ליבון וכן צורכות פחות אנרגיה. עפ"י סיטרואן, מערך התאורה החדש צורך 35% פחות אנרגיה כאשר פועלים אורות המעבר ו- 75% פחות אנרגיה בזמן שימוש באור דרך. כמו כן, צפויות הנורות להחזיק כ- 20,000 שעות של פעולה, פי 20 יותר מנורות ליבון רגילות.

לצד השינויים הגדולים ביחידות התאורה של המכוניות, ביצעה סיטרואן מספר שינויים גם מתחת לפני השטח. כך למשל הותקנה בסיטרואן DS3 ו- DS3 קבריו מערכת בלימה עירונית אוטומטית שפועלת במהירויות נמוכות ומנטרת את קדמת הרכב. במידה והנהג לא שומר מרחק או מתקרב באופן מסוכן לרכב שלפניו, המערכת תבלום את הרכב ותמנע תאונה.

סיטרואן DS3 החדשה

סיטרואן מציינת עוד כי המכוניות יקבלו ליין חדש של מנועים מתקדמים שעומדים בתקן יורו 6 החדש, אך היא אינה מפרסמת נתונים לגביהם.