נחשף ב.מ.וו X6 החדש

  • כתב: איליה בומשטיין
  • צילום: יצרן
  • 08 יוני 2014
  • 0 תגובות

היצרנית הבווארית חושפת רשמית את הדור השני של ב.מ.וו X6 - הקרוסאובר הספורטיבי שיצר קטגוריה חדשה על ידי הכלאה בין רכב שטח קשוח לבין רכב קופה ספורטיבי. על אף התגובות הצוננות עם הצגתו של הדור הראשון בשנת 2008, זכה הרכב לשבחים רבים בהמשך והציג נתוני מכירות מעוררי קנאה. בסה"כ נמכרו כ- 250,000 יחידות ברחבי העולם, נתון שגרם לחלק מהמתחרות לשוב לשולחן הסרטוטים.

ב.מ.וו X6 החדש

ב.מ.וו X6 החדש שומר על עיצוב חיצוני ספורטיבי ואגרסיבי לו אנו רגילים מהדור היוצא. החזית הקשוחה מציגה פגוש גדול ושבכה מעוטרת כרום. הגג המשתפל בדרמתיות לא יתיר ספק למתבונן מהצד כי מדובר בהתפתחות אבולוציונית של ב.מ.וו X6.

סרטון ב.מ.וו X6 רשמי

כמו קודמו, גם הדור השני מבוסס על פלטפורמה של ב.מ.וו X5 מהדור האחרון אך הינו בעל פרופורציות שונות ומציג צמיחה בחלק מהממדים. בסיס הגלגלים אומנם נותר זהה והוא נמתח על פני 2,933 מ"מ, אך אורכו הכללי עומד על 4,909 מ"מ, 23 מ"מ ארוך יותר מב.מ.וו X5. גובהו של הקרוסאובר החדש עומד על 1,702 מ"מ, 60 מ"מ פחות מהדגם עליו הוא מבוסס.

ב.מ.וו X6 החדש

הקרוסאובר החדש חולק את תא הנוסעים עם ב.מ.וו X5 והינו פרקטי יותר ביחס לדגם המוחלף. המושב האחורי מתקפל במלואו, כאשר כעת ישנה אופציה לקפל כל אחד מהמושבים האחוריים בנפרד. נפח תא המטען עומד על 580 ליטרים שגדל עם קיפול המושבים האחוריים לכדי 1,525 ליטרים, תוספת של 75 ליטרים ביחס לדור היוצא. על אף תוספת אבזור בתא הנוסעים ובזכות שימוש בחומרים מתקדמים יותר, מתגאה היצרנית כי השילה כ- 40 ק"ג ממשקלו הכללי והעניקה לב.מ.וו X6 חלוקת משקל מושלמת של 50:50 בין הצירים.

ב.מ.וו X6 החדש

ב.מ.וו X6 ישווק עם היצע מנועים המוכר מב.מ.וו X5 ויכלול צמד מנועי טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר. הראשון מפיק 258 כ"ס והשני יפיק הספק של 381 כ"ס ויאיץ את הרכב מאפס למאה קמ"ש תוך 5.2 שניות. הדגם הבכיר יעשה שימוש במנוע בנזין V8 בנפח 4.4 ליטר שיאיץ את הקרוסאובר מאפס למאה ב- 4.8 שניות. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בת 8 יחסי העברה. בהמשך השנה צפויות להיחשף גרסאות נוספות וביניהם ב.מ.וו X6M האימתנית שעל פי השמועות תצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 4.4 ליטר שיפיק כ- 600 כ"ס.