השקה מקומית - מרצדס GLA עובר טבילת אש

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: פבל צ'רניצקי
  • 15 יוני 2014
  • 0 תגובות

מרצדס GLA, רכב הפנאי שטח החדש של היצרנית הוא כניסה לטריטוריה לא מוכרת. הוא רכב הפנאי הקטן הראשון שזוכה לענוד את הכוכב המשולש ובעזרתו מרצדס למעשה מנסה להדביק את הפער מאאודי וב.מ.וו שמחזיקות דגמים מתחרים בפורטפוליו שלהן מזה מספר שנים. לרגל ההשקה המקומית הזמינה אותנו חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, לאירוע שנתן לנו לטעום מהיכולות של אחד הדגמים שצפויים להיות המבוקשים ביותר של המותג בשנים הקרובות.

מרצדס GLA

מרצדס GLA חולקת פלטפורמה עם מרצדס A קלאס, שזוכה גם היא להצלחה לא מבוטלת מאז השקתה וההבדלים המשמעותיים ביותר בין שני הרכבים הוא היציבה הגבוהה יותר של ה- GLA יחד עם חיפויי פלסטיק מסביב למרכב לתוספת קשיחות ועמידות בשטח, בתי גלגלים תפוחים, עיצוב שונה לפגושים וכמובן גרסת הנעה כפולה ומרכב שזכה להגבהה קלילה לטובת הענקת תנוחת ישיבה גבוהה יותר.

מרצדס GLA מוצע בישראל עם שלושה מנועים. שניים מהם, אלה שמצויים בגרסאות GLA200 ו- GLA250, נלקחו ישירות ממרצדס A קלאס. מדובר על מנועי טורבו בנזין בנפחים של 1.6 ו- 2.0 ליטר המפיקים 156 ו- 211 כ"ס בהתאמה. בנוסף לשני אלה, מוצע ה- GLA עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.1 ליטר המפיק 136 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ.

מרצדס GLA

אל האירוע הגיעה היבואנית עם מספר דגמים נוספים מלבד ה- GLA והציגה לראווה את ה- C קלאס החדשה וכן את שלושה דגמי שטח: GLK ,ML ו- GL אותם העמידה לטובת התנסות בכביש ובשטח לצד השחקן החדש הקבוצה.

ברחבת האירוע הזדמן לנו להתרשם מתא הנוסעים של מרצדס GLA שהזכיר מאוד את זה של מרצדס A קלאס עליה ערכנו נסיעת מבחן מקיפה. איכות החומרים בגרסת AMG הבכירה מצויינת אך ברמות האבזור הפשוטות יותר מרשימה פחות. משטחי הפלסטיק מרגישים מעט חלולים ונראה שמרצדס חסכה לא מעט על מנת לשדך לרכב תג מחיר אטרקטיבי. המושבים נוחים ומספקים תמיכה מספקת והאבזור מספק ומסמן את מרבית הסעיפים שהרוכשים הפוטנציאליים יבקשו. הטענה הגדלה ביותר כלפי תא הנוסעים היא הגג הנמוך מאוד שנוגס משמעותית במרווח הראש של הנוסעים. תולדה של גג השמש הפנורמי הגדול.

מרצדס GLA

הדובדבן שברשימת האבזור הוא ללא ספק מערכת Offroad המתוחכמת המותקנת בגרסאות ההנעה הכפולה. המערכת מספקת לנהג מידע לגבי זוויות העלרוד והגלגול של המרכב ומציגה אותן על המסך, זאת לצד מעבר המערכת למצב שטח שמשנה את תגובת דוושת התאוצה ומנטרת את האחיזה בכל הגלגלים בכל רגע נתון ובולמת אותם או מעבירה אליהם כח על פי הצורך.

לצערנו, במהלך הנסיעות שקדמו לזו שלנו, שני רכבים יצאו מכלל שימוש, אחד בגלל תקר בגלגל והשני בגלל מחסור בדלק, כך שלמרבה הצער נהיגת הכביש שלנו ב- GLA הסתכמה במספר דקות קצרות בדרך לנסיעת המבחן בשבילים ובשטח הטכני. במהלך הנהיגה הקצרצרה בכביש, מרצדס GLA הותיר אותנו עם רגשות מעורבים, מצד אחד המנוע התגלה כרועש ובידוד הרעשים לא הצטיין אך נוחות הנסיעה מאידך, הייתה טובה, זאת בזכות יציבה גבוהה וצמיגים בעלי חתך גבוה.

מרצדס GLA. תא הנוסעים

בנסיעה בשבילי כורכר כבושים הציג מרצדס GLA קור רוח והתמודד איתם ללא כל דרמות או קשיים מיוחדים. הוא הצליח לבודד את שינויי הגובה ואת פני השביל הלא אחידים וגם במהירות גבוהה לא איבד את עשתונותיו והתנהג באופן בטוח וצפוי לחלוטין.

מרצדס GLA הפתיע בנסיעה בשטח והציג ביצועים שאף אחד מאתנו לא ציפה. במהלך תצוגת היכולות טיפס הרכב עליה שהיתה גורמת לאחוז גדול מרכבי שטח קשוחים הרבה יותר לוותר ולחפש נקודת גישה נוחה יותר. יתרה מזו, הוא עשה זאת בקלילות מפתיעה וללא כל תקלות, היסוסים או איבודי אחיזה פעם אחר פעם וללא דרישת נסיון בנהיגת שטח.

מרצדס GLA

מרצדס GLA מספק נקודת פתיחה טובה ללקוחות המעוניינים בסמל של מרצדס מבלי להוציא סכומי כסף גדולים. הוא מספק את תנוחת הישיבה הגבוהה שהלקוחות בסגמנט כה אוהבים ובסופי השבוע הוא אף יוכל לקחת אותם למקומות שאליהם לא תיארו שיוכלו להגיע עם רכב פנאי רך וקטן שסביבת המחייה הטבעית שלו תהיה על הכבישים בדרך לסופרמרקט או לבית הספר של הילדים.

מרצדס GLA, גרסאות ומחירים:

GLA200 סטייל: 249,900 ₪

GLA200 אורבן: 274,900 ₪

GLA200 CDI אוף רוד: 295,000 ₪

GLA200 CDI אורבן: 299,900 ₪

GLA250 אוף רוד: 309,900 ₪

GLA250 אורבן: 315,000 ₪

AMG GLA250 ליין: 325,000 ₪

 

השקה ישראלית מרצדס GLA