תא הנוסעים של מאזדה 2 החדשה נחשף בוידאו

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: drive.com.au
  • 08 יולי 2014
  • 0 תגובות

מאזדה 2 החדשה צפוייה להיחשף בחודשים הקרובים ומאז הצגת הקונספט האזומי, שרמז על עיצובה של גרסת הייצור, עולים לרשת אין ספור פריטי מידע בנוגע לסופר מיני היפנית החדשה. עד כה עלו מספר לא קטן של תמונות ריגול, הערכות לגבי ליין המנועים שיוצע ועוד. כעת נחשף לראשונה תא הנוסעים של מאזדה 2 החדשה.

תא הנוסעים של מאזדה 2 החדשה. צילום: Drive.com.au

במהלך נסיעת מבחן שערך חבר מערכת מגזין הרכב האוסטרלי Drive.com.au על אבטיפוס של הרכב במסלול הבדיקות של מאזדה, צילם המגזין באין מפריע את תא הנוסעים שלא כוסה בכל הסוואה, זאת בניגוד מוחלט לעיצוב החיצוני שהוסווה באופן מלא. בוידאו שפרסם המגזין ניתן לראות שתא הנוסעים של מאזדה 2 החדשה מציג פילוסופיית עיצוב דומה לזו שבשאר דגמי הדור הנוכחי.

מעל הקונסולה המרכזית ניצב מסך מגע גדול שמותקן בתצורת טאבלט מעליה ולא בתוכה, זאת על מנת למזער את המרחק שצריכות לנוע עיני הנהג במבט למסך. מתחת למסך ניתן לראות פתח מיזוג עגול בודד שמכוון לנהג ומימינו ניתן לזהות חריץ נוסף שעשוי לשמש כפתח מיזוג שני, אך המידע לא אושר בשום ערוץ רשמי ולכן נותר לנו רק לנחש.

  

בתחתית הקונסולה נמצאות שלוש חוגות של מיזוג האוויר, אך מהסרטון לא ניתן לראות אם מדובר במזגן מכאני פשוט או שמא בבקרת אקלים מתקדמת יותר. שלושת החוגות הללו הן למעשה המתגים הפיזיים היחידים בכל הקונסולה המרכזית, זאת עקב איחוד השליטה על כל מערכות הרכב ומערכת המולטימדיה ממסך המגע ומהכפתורים שבגלגל ההגה.

ההגה ולוח המחוונים, כצפוי ממאזדה, זוכים לעיצוב ספורטיבי עם הגה בעל שלושה חישורים בעיצוב זהה להגה של מאזדה 3 ולוח מחוונים עם שעון מהירות גדול במרכזו ומספר מחוונים נוספים משני צדדיו. ההגה ברכב המבחן מחופה עור ועל חישורו השמאלי ניתן לראות אשכול גדול של פקדי שליטה בעוד זה הימני נשאר נקי לחלוטין מכפתורים.

תא הנוסעים של מאזדה 2 החדשה. צילום: Drive.com.au

המושבים במאזדה 2 החדשה נראים פשוטים יחסית, עם ריפוד בצבע שונה במרכזם וללא תמיכה צידית משמעותית. נראה שהמושב האחורי תוכנן על מנת להכיל שני מבוגרים לכל היותר, זאת בגלל מדרגה גדולה במרכז הרצפה ומושב אמצעי צר ומוגבה. מרווח הברכיים לעומת זאת, נראה מבטיח.

המנוע ברכב שנבחן היה מנוע סקייאקטיב בנפח 1.5 ליטר במפרט אירופאי. הספקו של המנוע עומד על 74 כ"ס והכתב מציין כי תהיה גם גרסה חזקה יותר שתפיק 109 כ"ס. בנוסף, צוין בסרטון כי ישנן שמועות על מנוע חזק אף יותר שישווק עם הדגמים הבכירים. ייתכן שמדובר במנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר לגביו עלו השערות בחודשים האחרונים.

למרות שתא הנוסעים צולם במלואו, הכתב נמנע מלהגיב עליו וציין מספר פעמים במהלך הסרטון כי יש לקחת בחשבון שמדובר באבטיפוס שיכול לעבור שינויים טרם ההשקה הרשמית שצפוייה להתקיים בחודשים הקרובים. כך שלמרות החשיפה הכמעט מלאה והכמעט רשמית, עלינו לקחת את כל הנאמר בערבון מוגבל.

  

סרטון המבחן של מאזדה 2 החדשה. צילום: Drive.com.au