תיבת תשעה הילוכים ושיפורים נוספים למרצדס E קלאס

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 06 אוגוסט 2014
  • 0 תגובות

החל מספטמבר הקרוב תציג מרצדס מספר שינויים בכל דגמי מרצדס E קלאס הכוללים את גרסת הסדאן, הסטיישן, הקופה והקבריולט. השינויים כוללים שיפורי הספק למנועים והעשרת רשימת האבזור, אך השינוי המשמעותי ביותר הוא שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית חדשה לה תשע מהירויות מפיתוח עצמי של מרצדס שתוצע בגרסת E350 BlueTEC.

התיבה, שנקראת 9G-Tronic, תשודך כאמור לגרסת E350 לה מנוע דיזל V6 בנפח 3.5 ליטר. תיבת ההילוכים החדשה עוזרת בהפחתת פליטת המזהמים ברמה של עד 17 גרם לק"מ. במקביל, שופר הספק המנוע ב- 6 כ"ס והוא עומד כעת על 258 כ"ס.

מרצדס E קלאס

מרצדס אינה מסתפקת בשילוב תיבת ההילוכים החדשה והיא משפרת גם את הגרסאות האחרות של הדגם. מנוע הדיזל של גרסת E220 BlueTEC לו נפח של 2.2 ליטר נשאר משודך לתיבת הילוכים בת שבע מהירויות אך הוא עבר מקצה שיפורים שבמרכזו עומד שיפור של 7 כ"ס המעלה את הספקו ל- 177 כ"ס.

בנוסף, משפרת מרצדס את רשימת האבזור וליין דגמי E קלאס ישווק מספטמבר עם מערכת למניעת התנגשות חזיתית כסטנדרט. המערכת מתריעה לנהג על אי שמירת מרחק ובמקביל מגבירה את הלחץ במערכת הבלימה לטובת בלימה חזקה יותר ברגע הלחיצה על דוושת הבלם. היה והנהג לא בלם, תפעיל המערכת את בלמי הרכב באופן עצמאי. במהירויות של עד 100 קמ"ש יכולה המערכת להקטין את הנזק מתאונות ובמהירויות של עד 38 קמ"ש יכולה המערכת להביא את הרכב לעצירה מלאה ולמנוע את התאונה לחלוטין.