יונדאי i20 החדשה נחשפת בתמונות רשמיות ראשונות

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 12 אוגוסט 2014
  • 0 תגובות

מיד עם השקתה הפכה יונדאי i20 לאחד הדגמים הנמכרים ביותר של היצרנית ומאז שנת 2007 נרשמו על שמה למעלה ממיליון מסירות. כעת, לאחר חודשים ארוכים של השערות, איורים ותמונות ריגול, עם ובלי הסוואה, חושפת יונדאי תמונות רשמיות ראשונות של הדור החדש של סופר מיני שתראה אור לראשונה בתערוכת פריז שתתקיים באוקטובר הקרוב.

יונדאי i20 החדשה

עיצובה של יונדאי i20 החדשה ממשיך לעשות שימוש בשפת העיצוב החדשה של יונדאי - "פיסול נוזלי 2.0" שנולדה עם יונדאי סנטה פה. החזית מזכירה את הדגמים האחרים של החברה, ובראשם יונדאי i10, עם פנסים מלוכסנים ומשוכים לאחור, שבכה קדמית טרפזית וקווים חדים וזוויתיים. החלק האחורי מציג שינוי תפיסה מסויים מהדגם היוצא והוא מציג פנסים גדולים ורחבים המדגישים את מימד הרוחב של הרכב. בין הפריטים הייחודיים ניתן לראות קורות C שחורות היוצרות אשליית גג צף ולראשונה בקטגוריה גם חלון פנורמי גדול בגג.

יונדאי i20 החדשה

יונדאי i20 החדשה צמחה לא מעט והיצרנית מספרת כעת על אורך של 4,035 מ"מ, גדילה של לא פחות מ- 80 מ"מ, בסיס גלגלים שהתארך ב- 45 מ"מ, לכדי 2,570 מ"מ, ונפח תא מטען שצמח ל- 326 ליטרים, 25 יותר מהדגם הנוכחי. יונדאי טוענת שהגדילה את הסופר מיני כדי לענות לטעם של הלקוחות האירופאים ולספק להם שפע מרווח, עבודה שבוצעה בהצלחה, מאחר שיונדאי i20 החדשה מציגה את המידות הגדולות בקטגוריה כשהיא ארוכה ב- 66 מ"מ מפורד פיאסטה ושניה רק לרנו קליאו המגודלת.

יונדאי i20 החדשה

יונדאי טרם שחררה פרטים בכל הנוגע להיצע המנועים בסופר מיני החדשה, אך השמועות ברשת מדברות על מנועי 1.2, 1.4 ו- 1.6 ליטר, עם תיבת הילוכים ידנית שתשודך למנוע הקטן והבינוני, ותיבת הילוכים אוטומטית שתוצמד למנוע הבינוני והגדול.

יונדאי i20 WRC

לצד השומעות הרבות, עלתה לאחרונה גם שמועה על דגם מיוחד למדי שיתחרה במיטב התוצרת האירופאית של הסופר מיני החמות שקורם עור וגידים תחת פיקודה של מחלקת "N", חטיבת הספורט הביתית שנקראת על שם האות הראשונה של עיר הבית שלה, נאמיאנג (Namyang), דרום קוריאה. הדגם, שיבוסס על גרסת הראלי של יונדאי i20 החדשה, יענה לשם "i20N" והוא יצויד במנוע ה- 1.6 ליטר טורבו של קונצרן קיה-יונדאי ושוכן בחרטומן של יונדאי וולוסטר טורבו, בה הוא מפיק 189 כ"ס ושל קיה פרו-סיד GT, שם הצליחו לסחוט ממנו 201 כ"ס. בשלב זה אין כל מידע רשמי על הדגם, אך יהיה מעניין לראות לאן תבחר יונדאי לקחת את הנושא.