מאזדה 2 החדשה נחשפת בגרסתה האירופאית

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 13 אוקטובר 2014
  • 0 תגובות

מאזדה חושפת פרטים מלאים אודות מאזדה 2 החדשה המיועדת עבור השוק האירופאי. היצרנית בחרה להציג את מאזדה 2 החדשה בסבב אירועי השקה במועדים שונים בערים מרכזיות באירופה. האירוע הראשון יתקיים ברומא ואח"כ בציריך, בווינה, בברצלונה ובבריסל. השיווק יחל רשמית בתחילת שנת 2015.

מאזדה 2 החדשה

בניגוד לישראל בה מכונית סופר מיני פופולרית מצויידת במנוע בנזין ותיבת הילוכים אוטומטית, באירופה המתכון המצליח כולל מנוע דיזל חסכוני המשודך לתיבת הילוכים ידנית. מאזדה 2 החדשה תשווק עם מנוע טורבו דיזל מסדרת SkyActiv בנפח 1.5 ליטר המפיק 105 כ"ס ומציג צריכת דלק של 29.4 ק"מ לליטר. עצוב שלא נזכה לראות את גרסת הדיזל החסכונית על אספלט ישראלי עקב המס הגבוה על רכבי דיזל.

מאזדה 2 החדשה

בנוסף למנוע הדיזל תשווק מאזדה 2 החדשה עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר מסדרת SkyActiv שיוצע בשלוש גרסאות - גרסה בסיסית עם הספק של 75 כ"ס, 90 כ"ס בגרסת הביניים ו- 115 כ"ס בגרסה הבכירה. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית ורק גרסת ה- 90 כ"ס מוצעת גם עם תיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים, דבר הרומז על כך שזו הגרסה שתגיע לישראל. צריכת הדלק בנסיעה משולבת בגרסת ה- 90 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטומטית עומדת על 20.8 ק"מ לליטר, לפי הצהרת היצרן.

סרטון מאזדה 2 החדשה

מאזדה 2 החדשה תשווק באירופה עם רשימת אבזור עשירה ביחס לסגמנט ותציע תצוגה עילית של לוח המחוונים, מערכת מולטימדיה מתקדמת (MZD Connect) ומערכות בטיחות אקטיביות כגון מערכת i-Activesense לניטור עצמים בשטח מת מסביב לרכב. כמו כן, מאזדה 2 החדשה מציעה עיצוב דינאמי ותא נוסעים מהמרווחים בקטגוריה.

במקביל לחדשות על השקתה הקרובה באירופה, זוכה מאזדה 2 החדשה לתואר רכב השנה ביפן, שם היא משווקת כבר מספר חודשים. מאזדה 2 החדשה היא המכונית הרביעית של היצרנית שזוכה לתואר המכובד ומצטרפת למאזדה 3, מאזדה 6 ומאזדה 5-CX. הפרס הנחשק הוענק למאזדה 2 החדשה בין היתר בזכות שלדה קלה וחזקה, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, מנועים חסכוניים ויעילים, עיצוב חדשני, תנוחת נהיגה טובה והנדסת אנוש מוצלחת.