מרצדס מציגה את ה- GLA 45 AMG

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 08 ינואר 2014
  • 0 תגובות

רק לפני כארבעה חודשים חשפה מרצדס את ה- GLA, רכב פנאי שטח יוקרתי וקומפקטי שיכנס לסגמנט התחרותי והצפוף. היא אינה מבזבזת זמן וחושפת את גרסת הביצועים הקיצונית תחת השם GLA 45 AMG. הרכב יחלוק את הפלטפורמה עם ה- A קלאס כמו גם את מנוע ארבעת הצילינדרים החזק ביותר בעולם המפיק 360 כ"ס.

מרצדס GLA 45 AMG

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, בחרה מרצדס, בדומה לשאר גרסאות הקצה של רכבי השטח שלה, בעידון ונגיעות קוסמטיות קטנות דוגמת פגוש קדמי עם פתחי יניקת אוויר גדולים יותר וחישוקים מוגדלים במקום העיצוב האגרסיבי והמוחצן של גרסאות AMG לגרסאות הכביש שלה.

מרצדס GLA 45 AMG

תא הנוסעים הוא סיפור אחר לגמרי וכבר במבט ראשון קופצים מושבי הספורט המעוצבים שאינם משאירים כל מקום לספק באשר לייעודו של הרכב. שאר תא הנוסעים מעוצב באותה שפת עיצוב ונראה דומה מאוד לתא הנוסעים של ה- A45 עם גימור דמוי סיבי פחמן בקונסולה המרכזית, תפירה אדומה במושבים ובהגה וחגורות בטיחות אדומות המשלימות את המראה.

מרצדס GLA 45 AMG. תא הנוסעים

ברור אם כך, שעיצוב אינו המסר שאותו רוצה להעביר מרצדס עם ה- GLA 45, אלא ביצועים. בחרטומו של הרכב מותקן מנוע ארבעה צילינדרים בנפח כולל של 2.0 ליטר ומגדש טורבו בלחץ גבוה של 1.8 באר המפיק מהמנוע 360 כ"ס המושגים ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ המגיעים בין 2,250 ל- 5,000 סל"ד ויוצרים רצועת כח רחבה מאוד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים המעבירה את הכח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת 4MATIC והוא משגר את ה- GLA 45 מאפס למאה קמ"ש תוך 4.8 שניות ועד למהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלק'). לצד נתוני הכח והתאוצה שיכולים בקלילות להביך לא מעט מכוניות ספורט, מרצדס מדווחת על צריכת דלק משולבת מרשימה לא פחות העומדת על 13.3 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 175 גרם לק"מ שמתאימים את המנוע לתנאים שמציב תקן יורו 6.

סרטון רשמי מרצדס GLA 45 AMG

ומה בנוגע להתנהגות כביש? הכל טוב, תודה. מרצדס מציידת את ה- GLA 45 במערכת ההנעה הכפולה 4MATIC כסטנדרט, המערכת עברה כיול מחדש והיא מכוונת בדגם זה ליצירת אחיזת כביש גבוהה ככל הניתן ופחות לטובת אחיזה בשטח וצליחת מכשולים. ברוב הזמן תעביר המערכת את כל המומנט לגלגלים הקדמיים וכשתרגיש איבוד אחיזה או צורך בכח בציר האחורי, תעביר עד 50% מהמומנט לגלגלים האחוריים. בנוסף מותקנת מערכת מתלים קשיחה יותר שעברה כיול במיוחד לדגם ובקרת יציבות בעלת שלוש דרגות התערבות ואפשרות לניתוק מלא שתשלוט בין היתר בתגובת הדוושות, קשיחות המתלים ומשקל ההגה. תכונה נוספת של מערכת בקרת היציבות היא אפשרות לבלום את הגלגל האחורי הפנימי בפניות איטיות על מנת לשפר את ההפניה הראשונית של הרכב, למזער תת היגוי, להגביר את האחיזה בפניה ובסופו של דבר לירות את ה- GLA 45 מתוך הפנייה ולהמשך הדרך.

הצגתו המלאה של המרצדס GLA 45 AMG צפוייה לתערוכת דטרויט בעוד כשבוע. לישראל הוא יגיע ככל הנראה יחד עם אחיו השפוי יותר לקראת סוף השנה.