דו"ח מסירות שנת 2013 לפי פילוח גיאוגרפי

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 13 ינואר 2014
  • 0 תגובות

לפני כשבועיים קיבלנו בברכה את השנה החדשה והחלנו בסיכומי שנת 2013 - מי מכר הכי הרבה, מי מתכנן לגדול הכי הרבה ומי מתכנן להשיק מתקפת דגמים בשנים הקרובות. אחד הסיכומים החשובים ביותר בכל שנה הוא דו"ח איגוד היבואנים המראה את כלל מסירות הרכב שבוצעו בשנה החולפת. כעת מפרסם איגוד היבואנים דו"ח נוסף ומעניין לא פחות, מדובר בדו"ח מסירות של היבואנים השונים המחולק עפ"י האיזורים הגיאוגרפיים השונים - החל בגליל המזרחי וכלה בשפלה וישובי הדרום וממנו ניתן ללמוד על מגמות מעניינות שמפלגות את עם ישראל עפ"י בחירותיו המוטוריות.

צ'מפיון מוטורס הכי פופולרית בצפון, בדרום ובירושלים

כך למשל ניתן לראות כי כמעט שליש מרכבי לנד רובר שנמסרו בישראל בשנת 2013 נמסרו באיזור השרון, כמעט פי 5 מתל אביב, שנמצאת במקום השני עם 34 מסירות של המותג הבריטי. בחיפה, נראה שהאסטרטגיה של צ'מפיון מוטורס (פולקסווגן, אאודי, סקודה וסיאט) להקים את כל אולמות התצוגה שלה בסמיכות, הפכה אותה ליבואנית הפופולרית ביותר בבירת הצפון עם 3,120 מסירות. היבואן שזכה במקום השני היה יוניון מוטורס (טויוטה ולקסוס) שמסר 2,561 מכוניות לתושבי חיפה.

כלמוביל הכי פופולרית בשרון, בגוש דן, בתל אביב ובשפלה

את נתח השוק הגדול ביותר בישראל רושם לזכותו איזור השפלה, עם 45,948 רכבים שנמסרו המהווים 21.6% מכלל שוק הרכב הישראלי בשנה החולפת. שם החליטו כי הם מעדיפים את תוצרת יפן וקוריאה הדרומית עם 10,187 מסירות של רכבים שנשאו את הסמלים של יונדאי ומיצובישי. במקום השני בשפלה זכתה דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו שרשמה לזכותה 6,098 מסירות.