סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
שנת 2013 שעברה על חברת לובינסקי, יבואנית רכבי פיג'ו, סיטרואן ו- MG לישראל הייתה מלאה בנתונים מעורבים. בעוד סייק, יצרנית רכבי MG זכתה לגידול של 334% במסירות ביחס לשנת 2012, סיטרואן עלתה ב- 8% בלבד ופיג'ו צנחה ב- 31% - הירידה הגדולה ביותר במכירות מלבד פורד שרשמה ירידה של 39%. נתוני המסירות גם הם לא מזהירים עם סיטרואן שסיימה במקום ה- 13 עם 6,637 מסירות (6,119 מסירות ב- 2012) פיג'ו שסיימה במקום ה- 17 עם 4,406 מסירות (6,388 ב- 2012) וסייק סיימה במקום ה- 26 עם 729 מסירות בלבד (168 מסירות ב- 2012).
לובינסקי מביטה לשנה הנוכחית ומציגה תוכנית שאפתנית שבסופה היא צופה להגיע לנתח של 3% לרכבי פיג'ו ו- 3.2% לסיטרואן משוק הרכב הישראלי והתמקדות בגידול נתח השוק הפרטי. היא תכננת לעשות זאת בעזרת השקת 8 דגמים חדשים הכוללים את פיג'ו 2008 ששיווקו החל למעשה כבר בסוף 2013, סיטרואן C1 ופיג'ו 108 חדשות לחלוטין, סיטרואן C4 פיקאסו חדש שהספיק לגרוף לא מעט שבחים ופרסים מאז השקתו באירופה, סיטרואן קקטוס שנחשף חלקית בתמונות שפרסמה סיטרואן לפני מספר שבועות, דור חדש של פיג'ו 308 שיגיע לישראל בגרסת האצ'בק וסטיישן ו- MG3, סופר מיני חדשה מבית היצרן הסיני.
החברה מספרת גם על מנוע חדש שפותח לאחרונה וישווק ב- 308 החדשה, C4 פיקאסו, C3 ו- DS3. מודבר במנוע טורבו בנזין בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המפיק בין 110 ל- 130 כ"ס ומומנט מקסימלי של בין 20.9 ל- 23.5 קג"מ. החברה מדווחת על שיפור של עד 18% בתצרוכת דלק וטווח נסיעה של מעל ל- 1,000 ק"מ (בתלות ברכב). לשם הדגמה נותנת החברה את הסיטרואן C4 שמשיגה עם המנוע המדובר פליטת מזהמים של 110 גרם לק"מ ופיג'ו 308 החדשה שמציגה נתון מרשים אף יותר של 107 גרם לק"מ.
מנועי הדיזל הקיימים של החברה עברו מקצה שיפורים מקיף על מנת להקטין את פליטת המזהמים שלהם בעזרת מספר רכיבים המצמצמים את פליטת החלקיקים של המנועים לצד הפחתה בפליטת תחמוצת החנקן. בכך הצליחה היצרנית להפחית את רמת זיהום החלקיקים של מנועי הדיזל לרמה של מנועי בנזין ובשל כך כינתה אותו Blue HDi.
במקביל מדווחת לובינסקי על עדכון במחירי המחירון לשנת 2014. סיטרואן C1 עם תיבת הילוכים ידנית הוזלה מ- 66,490 ₪ ל- 59,990 ₪ בעוד מחירה של הגרסה האוטומטית ירד מ- 72,490 ₪ ל- 64,990 ₪. פיג'ו 3008 ברמת גימור פרימיום הוזל מ- 169,990 ₪ לכדי 159,990 ₪ וגרסת פרימיום PK הוזלה מ- 174,990 ₪ ל- 164,990 ₪. פיג'ו 5008 ברמת גימור פרימיום הוזל ממחיר של 174,990 ₪ ל- 164,990 ₪ וגרסת פרימיום PK של ה- 5008 הוזלה גם היא בשיעור זהה מ- 179,900 ₪ ל- 169,990 ₪.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025