פורד מונדיאו החדשה תגיע לאירופה לקראת סוף השנה

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 04 פברואר 2014
  • 0 תגובות

בסוף שנת 2012 הציגה פורד את הפיוז'ן והמונדיאו החדשות. כחלק מתוכנית הגלובליזציה של היצרנית שהחלה עם הדור הנוכחי של הפוקוס והמשיכה עם הפיאסטה, השיקה היצרנית בצפון אמריקה את הפיוז'ן, האחות הכמעט זהה של המונדיאו האירופאית ודיווחה שזו האחרונה תהא זמינה לשוק האירופאי בתחילת 2013. אך בעקבות סוגיות כאלה ואחרות נגרמו עיכובים חוזרים ונשנים שדחו את הגעת הדור החמישי של הפורד מונדיאו ליבשת הישנה.

פורד מונדיאו 2015

מדיווחים של מגזינים בריטיים עולה כעת כי החטיבה האירופאית של פורד אישרה את תחילת שיווק המונדיאו החדשה לרבעון הרביעי של השנה הנוכחית. בנוסף, מדווחת היצרנית כי המונדיאו החדשה תהיה זולה במקצת מזו הנוכחית ולהיצע תתווסף גרסת קצה חדשה מאובזרת ויוקרתית יותר.

פורד מונדיאו 2015

המונדיאו החדשה תקבל ליין מנועי טורבו חדשים מסדרת אקו-בוסט שיכללו מנוע בנפח 1.5 ליטר עם הספק העומד על 148 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ. כמו כן, יתווסף מנוע טורבו בעל שלושה צילינדרים ונפח של 1.0 ליטר שיעזור למונדיאו החדשה להציג נתוני זיהום ירוקים במיוחד.

פורד מונדיאו 2015. תא הנוסעים

לצד המנועים החדשים תמשיך המונדיאו להיות משווקת עם מנועי ה- 1.6 ליטר ו- 2.0 ליטר טורבו, גם הם מסדרת אקו-בוסט ומנוע הטורבו דיזל המוכר בנפח 2.0 ליטר. עוד עולה מהדיווח כי צפויה גם גרסה היברידית שתשלב מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר יחד עם מנוע חשמלי שיפיקו הספק משולב של 188 כ"ס ותציג צריכת דלק מרשימה של 23.3 ק"מ לליטר לצד תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 8.5 שניות. המנועים ישודכו כסטנדרט לתיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים או לתיבה רובוטית כפולת מצמדים. ייתכן שבדור החמישי של המונדיאו תצטרף לראשונה גם גרסת דיזל עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית והנעה כפולה.