סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
22 שנים עברו מאז צוידה מכונית פרארי במנוע מוגדש טורבו, הייתה זאת ה- F40 האגדית שנחשבת עד היום בפי רבים לאחת המכוניות הטובות ביותר שיצאו את שערי המפעל במראנלו, איטליה. הקליפורניה הראשונה התקבלה ע"י מעריצי פרארי ברחבי העולם בהרמת גבה משום שביחס לשאר דגמי המותג זו הייתה פרארי "עממית" שפנתה לקהל רחב יותר ולא מכונית הארדקור עם קסם מיוחד. יתרה מזו, פרארי ציינה כי מדובר ברכב שנועד לשיוט נינוח וגמיעת קילומטרים על אוטוסטרדות גרמניות משובחות. מאוחר יותר, שלא במפתיע, הפכה הקליפורניה לדגם הנמכר ביותר של היצרנית.
כעת, חושפת היצרנית את הקליפורניה T, גרסת טורבו למכונית הקטנה בהיצע שעוברת מתיחת פנים קלה ומקבלת מנוע V8 מוגדש טורבו בנפח 3.8 ליטר עם הספק של 560 כ"ס. רק 2 כ"ס פחות מה- 458 איטליה. נתון המומנט המרבי של המנוע עומד על 77 קג"מ. מדובר בשיפור של 70 כ"ס וכ- 49% במומנט ביחס לדגם האטמוספרי. למרות השילוב של מגדש טורבו, מציינת היצרנית כי בזכות תכנון קפדני, היא הצליחה להעלים לחלוטין את השהיית הטורבו וכי הקליפורניה T מעניקה תגובת דוושה מיידית.
התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 3.6 שניות בלבד והמהירות המרבית עומדת על 316 קמ"ש. למרות נתוני הביצועים המרשימים מאוד, צריכת הדלק המוצהרת בנסיעה משולבת עומדת על 10.5 ליטר למאה ק"מ (9.5 ק"מ לליטר). פרארי אינה מציינת דבר לגבי תיבת ההילוכים אך צפוי כי תהיה זו רובוטית כפולת מצמדים בת 7 הילוכים זהה לתיבה שהוצעה בקליפורניה הקודמת.
מתחת לפני השטח יישמה פרארי שינויים נוספים, ביניהם מערכת קיפול הגג שמשלימה את המעבר מקופה לקבריולט תוך 14 שניות בלבד, מערך בולמי זעזועים מתקדם, חיישני תאוצת גוף שמעניקים לקליפורניה T זוויות גלגול קטנות יותר, מערכת היגוי חדשה שתורמת להיגוי מדוייק ומהיר יותר, מערכת בקרת יציבות חדשה וצנרת מפלט שמעניקה לקליפורניה "את הצליל המלהיב ביותר שמנוע טורבו אי פעם הפיק".
על מנת לבדל את הקליפורניה T מהדגם האטמוספרי, עידכנה היצרנית את עיצוב המכונית והעניקה לה יחידות תאורה צרות יותר, פגוש קדמי ומכסה מנוע בעיצוב חדש. פתח אוורור הבלמים הנמצא מאחורי הגלגל הקדמי גדל על מנת לספק קירור טוב יותר ותיעול יעיל יותר של האוויר. חלקה האחורי של הקליפורניה T מציג דיפיוזר בולט יחד עם שני זוגות יציאות מפלט בתצורה סטנדרטית יותר מבדגם היוצא.
תא הנוסעים עבר גם הוא מספר שינויים, המשמעותיים ביותר הם מערכת מולטימדיה חדשה הכוללת מסך מגע בגודל 6.5 אינץ', גלגל הגה חדש שנלקח מהדגמים הבכירים של החברה ומשלב את פקדי השליטה של המגבים, פנסי האיתות, כפתור הנעה ושליטה על מערכות העזר האלקטרוניות. במרכז הדשבורד התקינה פרארי צג חדש אותו היא מכנה "מתכנן ביצועי הטורבו", הצג מספק מידע לגבי מערכות שונות במנוע ומאפשר לנהג לבחור בין מגוון פריטי מידע בעזרת ממשק מגע.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025