פולקסווגן שירוקו מתרעננת

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 18 פברואר 2014
  • 0 תגובות

הדור הנוכחי של השירוקו, זה שהחיה את השם אחרי שהיה בתרדמת קרוב לשני עשורים, הושק בשנת 2008 ולמרות שהשירוקו עדיין נראית עדכנית, 6 שנים הם זמן ארוך מאוד להמתין למתיחת פנים. כעת נחשפת הסיבה להמתנה הארוכה, פולקסווגן ככל הנראה רצו להציג את מתיחת הפנים בדיוק 40 שנה לאחר הצגת השירוקו המקורית שנחשפה לעולם גם היא בתערוכת ג'נבה בשנת 1974.

פולקסווגן שירוקו 2014

השירוקו החדשה מקבלת עדכון עיצובי קליל. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, ההבדלים הם פגוש קדמי חדש שנראה כאילו נלקח ישירות ממחסן החלפים של הגולף דור 7, יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור ופגוש אחורי עם דיפיוזר שחור קטן במרכזו. פסגת ההיצע, השירוקו R, מקבלת פגושים קדמיים ואחוריים בעיצוב ייחודי, חישוקי סגסוגת גדולים יותר ושני פתחי מפלט מאחור. תא הנוסעים מקבל רענון של לוח המחוונים, הקונסולה המרכזית ותוספת בדמות שלושה שעונים חדשים: לחץ גדישה, טמפרטורת שמן ושעון עצר - מחווה לשירוקו הראשונה.

פולקסווגן שירוקו R 2014

השינוי הגדול ביותר נמצא מתחת לפני השטח, או ליתר דיוק בתא המנוע. שם נמצאים לא פחות משישה מנועים - ארבעה מנועי טורבו בנזין מסדרת TSI ושני לוגמי סולר. הראשון הוא מנוע ה- 1.4 ליטר שמפיק כעת 125 כ"ס, שיפור של 3 כ"ס על פני המנוע הקודם. בנוסף תציע פולקסווגן מנוע חדש בנפח 2.0 ליטר המפיק 180 כ"ס שיחליף את ה- 1.4 הוותיק שהפיק 160 כ"ס. פולקסווגן מדווחת שלמרות השיפור בהספק, המנוע החדש חסכוני יותר מזה אותו הוא מחליף, אך היא אינה משחררת נתוני צריכת דלק מדוייקים. השירוקו R מקבלת מנוע בנפח 2.0 ליטר עם הספק של 280 כ"ס, שיפור של 15 כ"ס על פני המנוע הקודם. בגזרת מנועי הדיזל מציעה פולקסווגן שני מנועים בנפח 2.0 ליטר עם הספקים של 150 ו- 184 כ"ס. כל המנועים יגיעו בשידוך לאחת משלוש תיבות הילוכים: ידנית בת שישה הילוכים או רובוטיות כפולות מצמדים בנות שישה או שבעה הילוכים.

פולקסווגן שירוקו 2014. תא הנוסעים

פולקסווגן מציינת כי הסוכנויות באנגליה תפתחנה את ספרי ההזמנות במאי והאספקה תחל בספטמבר הקרוב.

פולקווסגן שירוקו 2014