מאזדה תייצר רכב פנאי עירוני

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן ; CarAdvice.com.au
  • 18 פברואר 2014
  • 0 תגובות

היסטוריית רכבי השטח של מאזדה אינה דבר ידוע במחוזותינו. כאשר הושק בישראל רכב הפנאי שטח המצליח הראשון של היצרנית, הלא הוא ה- CX-5, הייתה באמתחתה רשימה לא קצרה של רכבי שטח בגדלים שונים, חלקם הצליחו יותר וחלקם נחלו כשלון מוחלט וייצורם הופסק תוך מספר שנים קטן מרגע הצגתם. בשנות ה- 90 הגיח לעולם רכב השטח הראשון של מאזדה, הנאבחו, שפותח בשיתוף עם פורד אך נגנז כעבור 4 שנים קצרות והוחלף כ- 7 שנים מאוחר יותר. בשנים האחרונות, עם סדרת ה- CX שלה, מאזדה רושמת הצלחה לא מבוטלת בשוק הצפון האמריקאי חובב רכבי השטח, בעיקר בזכות מרווח גחון גבוה והתמודדות טובה עם כבישים מושלגים בקנדה וצפון ארה"ב.

מאזדה מינאג'י קונספט

בימים האחרונים פורסמה ידיעה בעיתון היפני Nikkei בה דווח כי מאזדה מתכננת להיכנס לקטגוריית מכוניות הפנאי העירוניות. על פי הכתבה, הדגם החדש יחלוק פלטפורמה עם הדור הבא של מאזדה 2 ויוצע בין היתר עם מנוע דיזל חסכוני.

האם כך תיראה המאזדה CX-3? איור: CarAdvice

עוד עולה כי התמריץ של מאזדה למהלך הוא שוק רכבי הפנאי שצמח בשנה האחרונה ביפן בכ- 7% בעוד המכירות בשאר הסגמנטים נשארו ללא שינוי. בתחילת שנת 2015 צפוייה מאזדה להציג CX-9 חדש לחלוטין וההשערות הן כי הרכב החדש יוצג במקביל אליו. בשלב ראשון צפויה מאזדה לשווק את הקרוסאובר הקטן ביפן בלבד ומחירו צפוי לנוע בין 1.5 ל- 2 מיליון יין (19,508 - 14,631 דולר) שיהיה נמוך יותר מה- CX-5 שמחירו ביפן עומד על 2 מיליון יין.