סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
את ההודעה לעיתונות על חשיפתה של האייגו החדשה פותחת טויוטה בהצהרה כי זוהי דוגמא נוספת להתחייבותה של היצרנית היפנית לייצר מכוניות טובות מבעבר ש"תופסות את תשומת הלב ומהנות לנהיגה". את תשומת הלב שלנו היא ללא ספק תפסה כשעיצבה את חזיתה של האייגו עם איקס שחור ענק שנע מהפינות התחתונות של הפגוש ועד למראות הצד שממשיך ועוטף את החלונות הצדדיים.
האייגו החדשה, כמו זו הנוכחית, פותחה בשיתוף עם קונצרן פיג'ו-סיטרואן שהציג את ה- 108 וה- C1 החדשות לפני כשבוע. מטרתה העיקרית של טויוטה הייתה לייצר מכונית שתמשיך להיות קומפקטית אך תציע מרווח פנים משופר מהדגם היוצא, תהיה אמינה וזולה לתחזוקה אך בו בזמן מהנה לנהיגה ונעימה לעין. כמו כן, אנו מלאי תקווה כי טויוטה שמה ליבה לשיפור הבטיחות הפאסיבית של הרכב, שבדור היוצא זכה בציון לא מחמיא של שלושה כוכבים בלבד במבחן הבטיחות שערך לו ארגון EuroNCAP.
מידותיה של האייגו החדשה אמנם גדלו אך רק במעט, מימד האורך גדל ב- 25 מ"מ והוא עומד על 3,455 מ"מ, רוחבה נותר כשהיה והוא עומד על 1,615 מ"מ ובסיס הגלגלים גם הוא נותר ללא שינוי עם 2,340 מ"מ. גובהה של האייגו החדשה קטן ב- 5 מ"מ משל זו היוצאת אך למרות הצמיחה המתונה יחסית במידות, טוענת טויוטה כי הצליחה להגדיל את המרווח בתא הנוסעים. למרווח הראש נוספו 7 מ"מ ולאורכו של תא הנוסעים (מדוושת התאוצה עד לגב המושבים האחוריים) נוספו 9 מ"מ. נפח תא המטען גדל ב- 29 ליטרים והוא עומד כעת על 168 ליטר.
טויוטה היא הראשונה מבין שלושת השותפות לשחרר תמונה של תא הנוסעים והוא נראה מעוצב בצורה מינימליסטית מאוד והוא נטול כפתורים כמעט. עם זאת, בחינה קרובה יותר של התמונה מגלה כי לאייגו החדשה לא חסרים פריטי אבזור שנחשבים היום ל"חובה" אצל לקוחות צעירים טכנולוגיים ומחוברים לעולם. היא מאובזרת במערכת מולטימדיה חדשה מבית טויוטה אותה היא מכנה X-Touch אשר מתופעלת ממסך מגע בגודל 7 אינץ', מצלמת נסיעה לאחור, קישוריות בלוטות' עם אפשרות להציג הודעות טקסט שהתקבלו בטלפון ואף לשלוח להן תגובה באמצעות מערכת הממירה קול לקטסט, בקרת שיוט, שקע USB והגה מחופה עור עם בקרי שליטה על מערכת השמע, בקרת השיוט והדיבורית. מערכת בקרת אקלים נעדרת מהתמונה ואותה מחליפה מערכת מיזוג מכאנית פשוטה.
טויוטה תציע את האייגו החדשה עם המנוע המוכר מהדגם הנוכחי אך מציינת כי הוא עבר עדכון ושיפור מקיף. למנוע נפח של 1.0 ליטר והוא מפיק 68 כ"ס ומומנט מרבי 8.7 קג"מ. טויוטה מציינת כי שמרה על אופיו הזריז ומלא החיים של המנוע וכי הוא שמח לנסוק לעבר סל"ד גבוה. היצרנית אינה מספקת נתוני ביצועים אך מציינת כי צריכת הדלק שהשיגה עד כה עומדת על 23.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים או תיבה רובוטית עם אפשרות להעברת הילוכים ממנופים מאחורי ההגה.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025