מותג דאצ'יה מושק בישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן, יח"צ
  • 07 ינואר 2015
  • 1 תגובות

אחרי ציפייה ארוכה, היום הגדול הגיע וקרסו מוטורס החלה לשווק בישראל את דגמי דאצ'יה הרומנית. חברת דאצ'יה נרכשה ע"י רנו בשנת 1999 ועברה תהליך של ארגון מחדש בו זכו מפעליה לשדרוג טכנולוגי ולוגיסטי מקיף. כמו כן רנו מספקת לדאצ'יה מנועים ומכלולים מודרניים עבור דגמיה. היצע הדגמים הנוכחי של החברה מציג אמינות גבוהה מבעבר ותמורה גבוהה למחיר נמוך יחסית, לא בכדי מדובר באחד המותגים האירופאים הצומחים ביותר.

אולם התצוגה של דאצ'יה בפתח תקווה

דגמי דאצ'יה סנדרו ודאצ'יה דאסטר מגיעים אלינו מרומניה ואילו דאצ'יה לודג'י ודאצ'יה דוקר מיוצרות במרוקו במפעל החדש של היצרנית. ד'אציה מייצרת מכוניות עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, דבר שעשוי להקשות במידה מסויימת על חדירת המותג לישראל. אין ספק שהמחירים האטרקטיביים יסייעו לנהגים בישראל להפעיל את רגל שמאל לעיתים תכופות יותר.

מרכז התצוגה הראשון ניפתח בפתח תקווה ולקוחות יוכלו לקבל את רכבם באופן מיידי, במהלך השנה יפתחו אולמות תצוגה גם בחיפה ובאר שבע. כמו כן תציע היבואנית מגוון אביזרים עשיר, חבילות שירות ומימון במחירים נמוכים וגם הארכת אחריות יצרן לחמש שנים (שנתיים נוספות) בתשלום חודשי של החל מ- 49 ₪ לחודש.

דאצ'יה סנדרו סטפווי - סופר מיני מרווחת עם איפור שטח. החל מ- 69,990 ₪

במחיר של מכונית סופר מיני ידנית עם מנוע חלש ניתן לרכוש כעת מכונית סופר מיני מרווחת מאד עם מנוע מודרני שגם נראית טוב בגרסת סטפווי המציעה פגושים "בעיצוב שטח", מסילות גגון, ומרווח גחון של 207 מ"מ, 40 מ"מ יותר מאשר בגרסה הרגילה שאינה משווקת בישראל בשלב זה.

דאצ'יה סטפווי

דאצ'יה סנדרו סטפווי משווקת בישראל בגרסה אחת עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 0.9 ליטר המפיק 90 כ"ס ומומנט מרבי של 13.8 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים ידנית בת 5 מהירויות. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 11.1 שניות, המהירות המרבית עומדת על 168 קמ"ש, וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 18.5 ק"מ לליטר.

דאצ'יה סנדרו סטפווי משווק ברמת אבזור "לוריאט" הכוללת בין היתר 4 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ואחיזה אלקטרונית, עיגוני Isofix, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ', 4 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות עם הפשרת אדים, מזגן מכני, מחשב דרך, בקרת שיוט, הגה מחופה עור, פנסי ערפל, ומערכת מולטימדיה נשלטת מההגה עם מסך מגע, מערכת ניווט, שקע USB, שקע AUX וקישוריות בלוטות'.

במבחן הריסוק של ארגון ENCAP שבוצע בשנת 2013 קיבלה דאצ'יה סנדרו ציון של 4 כוכבים. מידותיה של דאצ'יה סנדרו סטפווי גדולות ביחס לקטגוריה. אורכה הכללי עומד על 4,081 מ"מ, רוחבה 1,733 מ"מ, גובהה 1,559 מ"מ ובסיס גלגליה נמתח על פני 2,590 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 320 ליטרים או 1,200 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים.

דאצ'יה דאסטר - הלהיט הבא בקרב חובבי השטח? החל מ- 89,900 ₪

רכב הפנאי שטח של דאצ'יה מציע מידות נדיבות ויכולת שטח גבוהה במחיר אטרקטיבי במיוחד. דאצ'יה דאסטר משווק בישראל עם שני מנועים מודרניים מבית רנו המשודכים לתיבת הילוכים ידנית בת 6 הילוכים. המנוע הראשון הינו טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 125 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ המאפשרים תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 10.4 שניות וצריכת דלק בנסיעה משולבת העומדת על 15.8 ק"מ לליטר. מנוע זה משווק עם מערכת הנעה קדמית בלבד.

דאצ'יה דאסטר

המנוע השני הינו טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 109 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ. גרסת הדיזל מוצעת עם מערכת הנעה קדמית או מערכת הנעה כפולה של ניסאן הכוללת דיפרנציאל מרכזי ננעל. בגרסת ההנעה הכפולה אורכת התאוצה מאפס למאה קמ"ש 12.5 שניות וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 19.2 ק"מ לליטר.

הנה כמה מספרים שייעניינו את חובבי השטח: מרווח הגחון בגרסת ה- 4x4 עומד על 210 מ"מ, זוויות הגישה 29.3 מעלות, זווית הנטישה 34.9 מעלות, זווית הגחון 23 מעלות, ועומק חציית מים עומד על 350 מ"מ. המתלה האחורי בגרסת ההנעה הכפולה הינו מסוג רב חיבורי בעוד גרסאות ההנעה הקדמית מסתפקות במתלה אחורי מסוג קורת פיתול. מידת הצמיגים בכל הגרסאות הינה 215/65/16.

דאצ'יה דאסטר מוצע בשלוש רמות אבזור - אמביינס, לוריאט, ופרסטיג'

גרסת אמביינס הבסיסית כוללת 4 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ואחיזה אלקטרונית, עיגוני Isofix, פגושים שחורים, חישוקי פלדה פשוטים, 2 חלונות חשמל קדמיים, מזגן מכני, מראות בכיוון ידני ומערכת שמע נשלטת מההגה עם שקע USB, שקע AUX וקישוריות בלוטות'.

גרסת הביניים לוריאט כוללת בנוסף לגרסת אמביינס פגושים בצבע המרכב, חישוקי פלדה מעוצבים, חלונות חשמל גם מאחור, מחשב דרך, מראות חשמל עם הפשרת אדים, פנסי ערפל, מפתח עם שלט, מושב אחורי מפוצל, ועוד.

גרסת פרסטיג' הבכירה כוללת בנוסף לגרסת לוריאט מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ומערכת ניווט, חישוקי סגסוגת קלה, בקרת שיוט, חיישני חניה אחוריים, הגה מחופה עור, שמשות אחוריות כהות, חבילת כרום ועוד. חבילת שטח הכוללת מסילות גגון, וו גרירה, ומיגון תחתון מוצעת כאופציה בתוספת 6,250 ₪ עבור כל הגרסאות.

במבחן הריסוק של ארגון ENCAP שבוצע בשנת 2011 קיבל דאצ'יה דאסטר ציון של 3 כוכבים בלבד. אורכו הכללי של דאצ'יה דאסטר עומד על 4,315 מ"מ, רוחבו 1,822 מ"מ, גובהו 1,625 מ"מ ובסיס גלגליו נמתח על פני 2,673 מ"מ. מידות אלו מציבות אותו קרוב מאד לדגמי פנאי שטח בינוניים כגון יונדאי ix35 ומאזדה CX-5.

גרסאות ומחירים:

דאצ'יה דאסטר 1.2 טורבו בנזין 2x4 ידני אמביינס: החל מ- 89,900 ₪

דאצ'יה דאסטר 1.2 טורבו בנזין 2x4 ידני לוריאט : החל מ- 94,990 ₪

דאצ'יה דאסטר 1.2 טורבו בנזין 2x4 ידני פרסטיג' : החל מ- 102,590 ₪

דאצ'יה דאסטר 1.5 טורבו דיזל 2x4 ידני לוריאט : החל מ- 109,990 ₪

דאצ'יה דאסטר 1.5 טורבו דיזל 4x4 ידני לוריאט : החל מ- 122,590 ₪

דאצ'יה דאסטר 1.5 טורבו דיזל 4x4 ידני פרסטיג': החל מ- 129,990 ₪

דאצ'יה לודג'י - מיניוואן 7 מושבים לכל דורש. החל מ- 99,990 ₪

המיניוואן הקומפקטי דאצ'יה לודג'י מציע גישה שונה מהמקובל בסגמנט עם פרופורציות של מסחרית גבוהה וצרה. הדגם משווק בישראל עם שני מנועים לבחירה, הראשון הינו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים ידנית בת 5 מהירויות. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 11.2 שניות עם מנוע זה וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 15.6 ק"מ לליטר. המנוע השני הינו מסוג טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 109 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 11.6 שניות עם מנוע זה וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 21.3 ק"מ לליטר.

דאצ'יה לודג'י

שני המנועים משווקים עם רמת אבזור אחת המכונה לוריאט הכוללת בין היתר 4 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ואחיזה אלקטרונית, עיגוני Isofix, 4 חלונות חשמל, מגביל מהירות, מחשב דרך, פנסי ערפל, מראות צד חשמליות עם מפשיר אדים, הגה מחופה עור, ומערכת שמע עם שקע USB, שקע AUX וקישוריות בלוטות'.

במבחן הריסוק של ארגון ENCAP שבוצע בשנת 2012 קיבל דאצ'יה לודג'י ציון של 3 כוכבים בלבד. אורכו הכללי של דאצ'יה לודג'י עומד על 4,498 מ"מ, רוחבו 1,751 מ"מ, גובהו 1,682 מ"מ ובסיס גלגליו נמתח על פני 2,810 מ"מ. נפח תא המטען בגרסת 7 המושבים עומד על 207 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש ו- 1,861 ליטרים עם קיפול שתי שורות המושבים האחוריות.

גרסאות ומחירים:

דאצ'יה לודג'י 7 מושבים 1.2 טורבו בנזין ידני לוריאט : החל מ- 99,990 ₪

דאצ'יה לודג'י 7 מושבים 1.5 טורבו דיזל ידני לוריאט : החל מ- 114,990 ₪

דאצ'יה דוקר - הגרסה המסחרית של דאצ'יה לודג'י. החל מ- 94,990 ₪

דאצ'יה דוקר הינה הגרסה המסחרית של דאצ'יה לודגי שתתחרה ברנו קנגו, סיטרואן ברלינגו, פיאט דובלו ודומיהם. הדגם משווק בישראל עם שני מנועים לבחירה. המנוע הראשון מסוג טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים ידנית בת 5 מהירויות. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 11.1 שניות עם מנוע זה וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 17.2 ק"מ לליטר. המנוע השני הינו מסוג טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 90 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים ידנית בת 5 מהירויות. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 13.9 שניות עם מנוע זה וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 20.4 ק"מ לליטר.

דאצ'יה דוקר

דאצ'יה דוקר משווק בשתי רמות אבזור, אמביינס הבסיסית ולוריאט המוצעת רק עם מנוע דיזל. גרסת אמביינס כוללת בין השאר פגושים בצבע שחור, 2 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ואחיזה אלקטרונית, עיגוני Isofix, פגושים שחורים, חישוקי פלדה פשוטים, 2 חלונות חשמל קדמיים, מזגן מכני, מראות צד חשמליות עם מפשיר אדים, מחשב דרך, פנסי ערפל, דלת הזזה אחת בצד ימין, ומערכת שמע נשלטת מההגה עם שקע USB, שקע AUX וקישוריות בלוטות'. גרסת לוריאט כוללת בנוסף לגרסת אמביינס עוד 2 כריות אוויר (4 סה"כ), פגושים בצבע המרכב, ודלת הזזה נוספת בצד שמאל.

דאצ'יה דוקר לא נבחן במבחן הריסוק של ארגון ENCAP אך ניתן להניח כי אם היה נבחן היה מקבל ציון דומה לציון שקיבלה דאצ'יה לודג'י - 3 כוכבים בלבד. אורכו הכללי של דאצ'יה דוקר עומד על 4,363 מ"מ, רוחבו 1,751 מ"מ, גובהו 1,814 מ"מ ובסיס גלגליו נמתח על פני 2,810 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 800 ליטרים או 3,000 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים.

גרסאות ומחירים:

דאצ'יה דוקר 1.2 טורבו בנזין ידני אמביינס: החל מ- 94,990 ₪

דאצ'יה דוקר 1.5 טורבו דיזל ידני אמביינס: החל מ- 107,990 ₪

דאצ'יה דוקר 1.5 טורבו דיזל ידני לוריאט : החל מ- 113,990 ₪

אבי תמיר, מנכ"ל קבוצת הרכב של קרסו מוטורס מסר כי : "דאצ'יה מפחיתה כ- 25% בעלויות הכוללות של רכישת ואחזקת רכב למשפחה בישראל. אנו מציעים מגוון דגמים מתחת ל- 100 אלף ₪ עם מחירי ביטוח, תחזוקה ואביזרים הזולים ביותר בישראל. חסכון של למעלה מ- 50,000 ₪ בשלוש שנים".