מותג הרכב החשמלי WM Motor מגיע...
בשנה שעברה הושקו בישראל מספר מותגי רכב חדשים, רובם מסין, ומרביתם ריכזו את פעילותם בתחום הרכב החשמלי....
חזי גורן 16 מרץ 2022
אאודי הסירה את הלוט מעל אאודי R8 החדשה ושחררה תמונות ופרטים ראשונים לקראת הצגתה הרשמית בשבוע הבא בתערוכת הרכב בג'נבה. מכונית העל החדשה של אאודי משפרת את המתכון המוכח של אאודי R8 הנוכחית - גוף קל משקל, מנוע מרכזי בריא, ומערכת הנעה כפולה חכמה. אאודי R8 החדשה תגיע לאולמות התצוגה באירופה בקיץ 2015 ותישא תג מחיר של 165,000 € לגרסת הבסיס ו- 187,400 € לגרסת "פלוס" הבכירה והחזקה יותר.
אאודי R8 החדשה חמושה במנוע בנזין V10 בנפח 5.2 ליטר המפיק 540 כ"ס ומומנט מרבי של 55 קג"מ. גרסת הביצועים החזקה אאודי R8 פלוס מצויידת באותו מנוע, אך כאן הוא מספק 610 כ"ס ומומנט של 57 קג"מ. הביצועים לא מאכזבים, גרסת ה- 610 כ"ס מאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 3.2 שניות בלבד (3.5 שניות בגרסת 540 כ"ס), ומאפס למאתיים קמ"ש תוך 9.9 שניות. המהירות המרבית עומדת על 330 קמ"ש.
המנוע כולל שתי מערכות הזרקה - ישירה ולא ישירה, מערכת עצור וסע, ומערכת COD) Cylinder On Demand) המבטלת את פעילותם של מחצית מהצילינדרים בשיוט רגוע. תכונות אלו מאפשרות צמצום של עד 10% בצריכת הדלק ביחס לדור היוצא. בנסיעה משולבת עומדת צריכת הדלק על כ- 8.5 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן, לא נורא בכלל.
בניגוד לדגם היוצא ובהתאם לאופנה העכשווית בסגמנט רכבי העל, תיבת הילוכים ידנית כלל אינה אופציה. את ה- R8 החדשה ניתן לקבל רק עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת 7 הילוכים S-Tronic שמדגלת בין ההילוכים מהר יותר מכל בן-אנוש. הכוח עובר לאספלט דרך מערכת הנעה כפולה שפותחה במיוחד עבור כוכבת העל של אאודי ומסוגלת להעביר עד 100% מהמומנט לכל אחד מהצירים על מנת לשמור את הרכב בקו הנהיגה הנבחר, בדיוק כמו שאאודי אוהבים.
הודות לשימוש בפלטפורמת ASF) Audi Space Frame) החדשה הבנויה מאלומיניום וסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק (CFRP), השיל הדגם החדש עד 50 ק"ג ממשקלו ביחס לדגם היוצא. הגרסה הבכירה, אאודי R8 V10 פלוס, שוקלת 1,454 ק"ג בלבד.
"תא הנהג הוירטואלי" של אאודי, שהוצג לראשונה באאודי TT החדשה, עשה את דרכו גם הנה ומציג עיצוב מינימליסטי כאשר כל הנתונים הרלוונטיים ממערכות הרכב, כולל מערכת המולטימדיה ומערכת הניווט, מוצגים לנהג על גבי מסך בגודל 12.3 אינץ' המשמש גם כלוח מחוונים. השליטה על כל מערכות הרכב מתבצעת מההגה ומחוגה הממוקמת בין המושבים הקדמיים.
האוחז בהגה יוכל לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה בהתאם למצב רוחו דרך מערכת ה- Audi Drive Select השולטת על אופי ההיגוי, תגובות המצערת והמנוע, תיבת ההילוכים, צליל המפלטים, שיכוך הבולמים ומערכת הקוואטרו. רשימת האבזור כוללת גם פנסי LED מלאים עם אופציה לתאורת לייזר חדישה המגדילה את טווח הראיה ל- 600 מטר (פי שניים מהרגיל), חישוקי סגסוגת בקוטר 19 או 20 אינץ' הנועלים צמיגי ענק, מערכת שמע מבית Bang & Olufsen ועוד.
לצד גרסאות הבנזין תוצג גרסת e-tron חשמלית ומרשימה שנראית כמו הפגנת יכולות במרוץ החימוש החשמלי של יצרניות הפרימיום. בגרסה זו זוג מנועים חשמליים בהספק כולל של 456 כ"ס ומומנט שובר עצמות של 93.8 קג"מ מותקנים על הציר האחורי ומאיצים את הרכב מעמידה למאה קמ"ש תוך 3.9 שניות בלבד וסוללה בקיבולת 92kWh מאפשרת טווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינה לטעינה.
בשנה שעברה הושקו בישראל מספר מותגי רכב חדשים, רובם מסין, ומרביתם ריכזו את פעילותם בתחום הרכב החשמלי....
חזי גורן 16 מרץ 2022
הקורונה שיבשה את חיינו במגוון תחומים בשנתיים האחרונות. לפני שנתיים בשיא הגל הראשון בוטלה תערוכת הרכב...
חזי גורן 09 מרץ 2022
ב.מ.וו i Vision Circular הינו רכב קונספט חשמלי ברוח המכונית העירונית של העתיד, כשהערכים המרכזיים בתכ...
חזי גורן 13 ספטמבר 2021
תערוכת אוטומוטור תיערך בין התאריכים 19-23 באוגוסט (ב- 20 באוגוסט התערוכה סגורה) במרכז הירידים אקספו ...
קובי זוילי 12 אוגוסט 2021
הדור השני של הקרוסאובר הקומפקטי מרצדס GLA זוכה לגרסת ביצועים חמה לקראת תערוכת ג'נבה הקרובה. מרצדס GL...
בוריס רוזנר 26 פברואר 2020
המשפחתית יונדאי i30 זוכה למתיחת פנים של אמצע החיים לקראת תערוכת ג'נבה הקרובה. החידושים כוללים עיצוב ...
בוריס רוזנר 26 פברואר 2020