הונדה עובדת על מחליפת ה- CR-Z

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: Holiday Auto
  • 22 מרץ 2015
  • 0 תגובות

הונדה CR-Z החלה את דרכה כרכב קונספט בתערוכת טוקיו 2007. הדגם הסדרתי הוצג כשלוש שנים לאחר מכן בתערוכת דטרויט 2010. אלינו הגיעה הונדה CR-Z בשנת 2010 אולם בשל ביקוש נמוך הופסק שיווקה במהלך שנת 2013. ייחודה של CR-Z הוא בהיותה מכונית ספורט בעלת יחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיקים יחד הספק של 124 כ"ס ומומנט מרבי של 17.7 קג"מ כבר ב- 1,000 סל"ד. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומד על 20 ק"מ לליטר, לפי נתוני היצרן. הונדה CR-Z הגיעה בתצורת מושבים של 2+2 אולם באופן מעשי הכיסאות מאחור היו לפרוטוקול בלבד בשל מרווח מצומצם שנגזר מבסיס הגלגלים הקצר של הרכב העומד על 2,435 מ"מ. נפח תא המטען של הונדה CR-Z מצומצם אף הוא ועומד על 233 ליטרים בלבד. מאז הוצגה הונדה CR-Z היא זכתה במספר תארים בהם רכב השנה ביפן לשנים 2010-2011 ופרס הרכב הירוק לשנת 2011 של Mother Earth News.

הונדה CR-Z החדשה בהדמיית מחשב. צילום: Holiday Auto

על פי פרסום באתר autoexpress.co.uk, מקור במחלקת המחקר והפיתוח של הונדה בטוקיו דיווח כי הונדה מתכננת להציג בשנת 2017 דגם חדש של הונדה CR-Z שיצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 280 כ"ס, אותו מנוע שתקבל הונדה סיוויק TYPE-R החדשה. על פי הדיווח, עיצוב ה- CR-Z החדשה צפוי לשאוב מוטיבים עיצוביים מהונדה סיוויק TYPE-R החדשה ומהונדה NSX החדשה. בשלב זה לא ברור האם תנטוש הונדה CR-Z את ההנעה ההיברידית אולם ידוע שהרכב יצוייד בהנעה קדמית.

ניתן לצפות כי במהלך שנת 2016 תוצג הונדה CR-Z במדי רכב קונספט ובתחילת 2017, ככל הנראה בתערוכת דטרויט, תוצג הונדה CR-Z הסדרתית. עד שזו תוצג אתם מוזמנים להתרשם מהדמייה של הרכב ולקוות שהרכב הסדרתי יישאב את עיצובו מהרכב שבתמונה.