נחשף לקסוס RX החדש

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 05 אפריל 2015
  • 0 תגובות

לקסוס RX הוא אחד מדגמי המפתח בהצלחתה של לקסוס, בעיקר בארה"ב. לקסוס RX הוצג לראשונה לפני 18 שנה והפך לדגם הנמכר ביותר של לקסוס, בממוצע אחד מכל 3.33 רכבים שמוכרת לקסוס הינו מדגמי RX. מאז הצגתו ועד היום, נמכרו ברחבי העולם למעלה מ- 2.1 מיליון רכבי לקסוס RX. בימים אלו חושפת לקסוס את הדור הרביעי של הדגם שמציג שינוי רדיקלי לפחות בכל הקשור לעיצוב. אם הדור השלישי היה שקוף מבחינת עיצוב הרי שהדור החדש זוכה לעיצוב נועז בהרבה המזכיר את עיצובו של האח הקטן לקסוס NX.

לקסוס RX החדש

חזית הרכב זוכה לאמירה ויזואלית חזקה הבאה לידי ביטוי בגריל גדול שמשדר נוכחות מופגנת, גימורי כרום, פנסי LED ופנסי ערפל שזכו לעיצוב מיוחד. צביעת קורת C בחלקו האחורי של הרכב בצבע שחור יוצרת אשליית גג מרחף והגג המשתפל לאחור תורם את חלקו לעיצוב הספורטיבי. חישוקי אלומיניום בקוטר 20 אינץ' יוצעו במגוון צבעים לבחירת הלקוח. אורכו הכללי של לקסוס RX החדש עומד על 4,890 מ"מ, רוחבו 1,895 מ"מ, גובהו 1,690 מ"מ, ובסיס גלגליו עומד על 2,790 מ"מ.

לקסוס RX החדש

היצע המנועים של לקסוס RX ישתנה בהתאם למדינה בה ישווק הרכב. עם זאת, ניתן לומר כי הרכב יצוייד במערכת הנעה היברידית בהספק 300 כ"ס המשלבת מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר ומנוע חשמלי. למנוע תשודך תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה מהירויות. על פי הצהרות היצרן, הודות לחיזוק השלדה ותכנון חדש למרכב, יעניק לקסוס RX החדש חווית נהיגה טובה יותר לעומת קודמו בכל הנוגע ליציבות, שליטה ובידוד רעשים. כמו כן, יצוייד הרכב במערכת לניהול דינמי VDIM. מערך המתלים כולל תמוכות מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולות מאחור לטובת שיפור איכות ונוחות הנסיעה.

לקסוס RX החדש

תא הנוסעים מעוצב בקפידה ונותן תחושה מיידית של יוקרה, בין היתר בזכות שימוש בחומרים איכותיים. לרוכשים הפוטנציאליים תעמוד האפשרות לבחור ממגוון דיפוני עץ לעיטור הקונסולה והדלתות. כמו כן, ניתן למצוא ברכב צג מידע בגודל 12.3 אינץ', גג פנוראמי חשמלי, מושבים אחוריים עם חימום ועוד.

לקסוס RX נהנה משיפורים משמעותיים בבטיחות האקטיבית והפסיבית. השיפורים כוללים בין היתר מבנה מרכב חזק יותר ומערכת בטיחות חדשה העונה לשם +Lexus Safety System שמטרתה למנוע מצבים המסכנים את הנוסעים ברכב. מערכת זו כוללת מספר מערכות בטיחות אקטיביות בהן מניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית, והתרעה על עצמים בשטחים מתים בצדדדים ומאחור.

כמו ביתר דגמי לקסוס, גם ה- RX יוצע בגרסת F-Sport עבור אלו המחפשים ריגושים וביצועים ספורטיביים מרכב הפנאי שטח. הרכב יזכה לפגושים בעיצוב ספורטיבי יותר, חישוקים בעיצוב שונה, הגה ספורט, דוושות אלומיניום, וצבעים מרכב מיוחדים. בצד הדינמי מקבלת גרסת F-Sport מערכת ייצוב שתורמת ליציבות הרכב בפניות, מתלים מתכווננים ועוד.

סרטון לקסוס RX החדש

טאקאיוקי קטסודה (Takayuki Katsuda) האחראי על פיתוח לקסוס RX החדש ציין כי: "השאיפה של לקסוס בבניית ה- RX החדש הייתה ליצור אמירה חדשה בסגמנט אך עם זאת להישאר נאמנים לערכים של הדורות הקודמים של לקסוס RX. לא רק שלקסוס RX יפתיע לקוחות חדשים הוא יענה גם על ציפיותיהם של לקוחות קיימים. אלו שמחפשים חידושים ימצאו ברכב לא מעט כאלו."

ג'ן איקידה (Gen Ikeda), המעצב הראשי של לקסוס RX החדש מסר כי: "עיצוב ה- RX נועד ליצור התרגשות ולשדר חוזקה. בסיס הגלגלים הארוך והמידות הגדולות של הצמיגים יוצר פרופורציות ספורטיביות המשדרות חוזק, זאת בזמן שדאגנו להבטיח כי פנים הרכב יהיה מרווח ומפואר.