אאודי Q7 החדשה מושקת בישראל, המחיר החל מ 495,000 ₪.

  • כתב: גבע מאיר
  • צילום: יצרן
  • 28 יוני 2015
  • 0 תגובות

9 שנים מאז הצגתו של הדגם היוצא משיקה אאודי בישראל את דורו החדש של הקרוסאובר היוקרתי והגדול של המותג הגרמני, אאודי Q7 החדש. הדגם החדש מעוצב באופן דינמי יותר ומוותר על המראה החייתי ומחוספס. הקווים החדשים מסותתים יותר והמימדים קטנו, הדגם הנכנס קצר ב- 37 מ"מ, נמוך ב- 32 מ"מ וצר מהדגם היוצא ב- 15 מ"מ. המידות החדשות מציגות אורך של 5,052 מ"מ, רוחב של 1,968 מ"מ וגובה של 1,740 מ"מ. הפרופורציות החדשות התקבלו בזכות השלדה החדשה והמרכב החכם, כשהם עשויים תרכובות אלומיניום ופלדה ורושמים ירידה משמעותית במשקל של 250 ק"ג, חוזק מבני גדול יותר ויכולות דינמיות לצד שיפור של 28% בצריכת הדלק בהשוואה לדגם היוצא.

אאודי Q7 החדש

הדגם החדש זכה לחלונות כפולים להבטחת השקט בתא הנוסעים ובידוד רעשים ברמה הגבוהה ביותר. פנים הרכב מציג מספר רמות גימור. ברמה הגבוהה ביותר מוצעים בין השאר מושבים משולבי עור ואלקנטרה ודיפוני עץ יוקרתיים. להשלמת התחושה היוקרתית מציעה אאודי Q7 החדשה חבילת תאורת לד פנימית עשירה במגוון צבעים, קוקפיט וירטואלי לחלוטין ברזולוציה גבוהה ביותר, מסך בגודל 8.3 אינץ' מתרומם חשמלית מעל הדשבורד, וממשק ה- MMI של החברה. העיצוב החדש מגלם את קונספט החדש של מינימליזם והעלמת כפתורים ומתגים.

אאודי Q7 מציע כבר בגרסת הבסיס אבזור עשיר הכולל בין היתר כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרון, בקרת אקלים עם 4 אזורים, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי 19 אינץ', מפתח חכם, ואופצייה למערכת שמע של BOSE בעלת 19 רמקולים. גרסת הלקצ'ורי מוצעת בתוספת חישוקי 20 אינץ', מצלמות היקפיות 360 מעלות, מערכת חנייה אוטומטית, ומערכת מתלי אוויר אדפטיביים. בגרסת הפרימיום מגיעה אאודי Q7 עם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת Audi Pre Sense Plus הכוללת מערכת נהיגה אוטונומית במהירות נמוכה ומערכת עזר אקטיבית לסטייה מנתיב וניטור שטחים מתים.

אאודי Q7 החדש

בשלב הראשון מוצעת אאודי Q7 החדשה עם שתי יחידות הנעה. הראשונה מגיעה עם מנוע בנזין 3.0 ליטרים בטכנולוגית TFSI המפיק 333 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 44.8 כבר ב 2,900 סל"ד. גרסה זו של ה- Q7 מאיצה מאפס למאה תוך 6.3 שניות עם מהירות מרבית של 250 קמ"ש. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מסוג טיפטרוניק בעלת 8 יחסי העברה והכוח עובר לכל גלגלים דרך מערכת ההנעה הכפולה קוואטרו. צריכת הדלק של מנוע הבנזין עומדת על 7.9 ליטרים ל- 100 ק"מ, על פי נתוני היצרן.

אאודי Q7 החדש

יחידת ההנעה השניה כוללת מנוע דיזל מסוג TDI בנפח של 3.0 ליטרים המפיק 272 כ"ס ב- 3,250 סל"ד ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ המושגים כבר ב- 1,500 סל"ד. גרסת הדיזל מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6.5 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 234 קמ"ש. גם מנוע זה משודך לתיבת ההילוכים מסוג טיפטרוניק בעלת 8 מהירויות ולמערכת ההנעה הכפולה. צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 5.9 ליטרים ל- 100 ק"מ.

מחיר אאודי 7Q בישראל עומד על החל מ- 495,000 ₪ לגרסת החמישה מושבים, ומחיר גרסת השבעה מושבים עומד על החל מ- 557,000 ₪. ניב אורון מנהל חטיבת אאודי בצ'מפיון מוטורס מסר כי: "ה- 7Q מהווה את ספינת הדגל של משפחת ה- Q וחושף את יכולות אאודי בכל הקשור לסיסמא קדמה באמצעות טכנולוגיה, מהיותו הרכב הקל והדינמי בקטגוריה ועד שלל המערכות הטכנולוגיות המתקדמות. ה- 7Q מציג כמעט בכל תחום קפיצת מדרגה בהשוואה לדגם היוצא מלבד המחיר, כרגע ישווקו דגמי הדיזל והבנזין הגדולים המציעים את אותה רמת מחיר של הדגם היוצא. לקראת סוף השנה נשיק גם גרסת בנזין בעלת 5 מושבים שתציע את החבילה המפוארת במחיר נמוך מ- 500,000 ₪. כך שאם הדגם היוצא הציע את אחת מחבילות הערך הטובות בסגמנט, עכשיו היא הופכת אטרקטיבית עוד יותר".