נחשפה פיאט טיפו החדשה

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: יצרן
  • 02 דצמבר 2015
  • 0 תגובות

פיאט הציגה משפחתית קומפקטית חדשה תחת השם החדש-ישן פיאט טיפו. הסלוגן "נולדה להיות סדאן" מסמל את המעבר של פיאט לרכבי סדאן שכן הטיפו הקודמת היתה במרכב האצ'בק, ואילו הטיפו החדשה תוכננה להיות סדאן מהיסוד. פיאט טיפו החדשה תוכננה באיטליה ונחשפה בחודש מאי האחרון בטורקיה תחת השם אגאה שישאר עם המכונית בשוק הטורקי שם יחל השיווק כבר החודש.

עיצובה של פיאט טיפו אגרסיבי יחסית לסגמנט עם שבכת קירור גדולה מעוטרת כרום, יחידות תאורה משוכות לאחור, וקו מותניים בולט שמקנה לרכב את יציבתו הדינמית. התוצאה נאה ובהחלט דרמטית יותר מחלק מהמתחרות האפרוריות של הטיפו ביניהן יונדאי i25, פיג'ו 301, וסקודה ראפיד.

פיאט טיפו החדשה

עיצוב הפנים מיישר קו עם שפת העיצוב העדכנית של פיאט, עיצוב פשוט אך מסוגנן ופונקציונלי שכולל מגוון שילובי חומרים וצבעים בהתאם לרמות האבזור. הגרסאות הבכירות יצויידו בין היתר במערכת בידור UConnect בעלת מסך מגע בגודל 5 אינץ' ושליטה מההגה, חיבורי USB ו- AUX, פתיחת תא מטען חשמלית, חיישני חניה, מצלמת רוורס, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני תאורה וגשם, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 16 אינץ', מראות צד מחוממות עם קיפול חשמלי, ועיטורי כרום חיצוניים. ציוד הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, ואת כלל מערכות הבלימה והאחיזה הסטנדרטיות.

פיאט טיפו החדשה

היצע המנועים מורכב משני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל: מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר בהספק 95 כ"ס, מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר בהספק 110 כ"ס, מנוע טורבו דיזל בנפח 1.3 ליטר בהספק 95 כ"ס, ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר בהספק 120 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידניות בנות 5 ו- 6 מהירויות, למעט מנוע ה- 1.6 בנזין שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות הרלוונטית ביותר לשוק הישראלי.

פיאט טיפו החדשה

אורכה הכללי של הפיאט טיפו עומד על 4,540 מ"מ, רוחבה 1,790 מ"מ, ובסיס גלגליה נמתח לאורך של 2,640 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 520 ליטרים נדיבים במיוחד. למרות המידות הקומפקטיות ומכיוון שהטיפו הינה מכונית הסדאן היחידה של פיאט, סביר להניח שהיבואן המקומי ינסה למצב אותה מול מתחרות משפחתיות גדולות ואיכותיות יותר.