יונדאי איוניק נצפתה ללא הסוואה

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: http://paultan.org, Brian Williams
  • 29 דצמבר 2015
  • 0 תגובות

יונדאי איוניק, המשפחתית ההיברידית החדשה של היצרנית הקוריאנית, צפוייה להיחשף בחודש הבא בתערוכת הרכב בסיאול ולהגיע לשווקים בשנת 2017, אך צלמי ריגול הצליחו לתפוס בעדשתם את יונדאי איוניק ללא הסוואה כלל.

יונדאי אייוניק

יונדאי איוניק מציגה עיצוב כוחני בדומה לדגמי יונדאי החדשים. היא קיבלה שבכת קירור טרפזית גדולה, פנסים ארוכים וצרים,תאורת LED ליום, ופתחי יניקת אוויר בפגוש הקדמי. המרכב בתצורת נוצ'בק או פאסטבק בדומה למייסדת הסגמנט טויוטה פריוס ולשאר המתחרות כגון הונדה אינסייט, אך יונדאי איוניק מציגה עיצוב זורם ודינמי יותר. מאחור מקבלת יונדאי איוניק יחידות תאורה שמקשר בינהן פס שחור ופגוש אחורי עמוס בפלסטיקה שחורה.

יונדאי אייוניק

עיצוב הפנים של יונדאי איוניק כולל מערכת מולטימדיה שניצבת במרכז הדשבורד, לוח מחוונים דיגיטלי כיאה לרכב היברידי שיציג את כל נתוני הרכב והסוללה, וגלגל הגה בעל שלושה חישורים ותחתית שטוחה שמרמז על ניחוח ספורטיבי כלשהו.

יונדאי אייוניק

למרות שהיצרן אינו ממהר לחשוף פרטים טכניים, ידוע שיונדאי איוניק עושה שימוש בשלדה חדשה לחלוטין שתתאים לכל גרסאות ההנעה הירוקות כגון הייבריד, פלאג-אין הייבריד וחשמלית טהורה. ביונדאי טוענים שזהו הרכב הראשון בעולם שעושה שימוש בשלדה אחת עבור כל תצורות ההנעה. הגרסה הראשונה שתוצג תהיה הגרסה ההיברידית שתצוייד במנוע בנזין היברידי בנפח 1.6 ליטר. לאחר מכן יצטרפו גרסת הפלאג-אין הייבריד והגרסה החשמלית הטהורה שתעשה שימוש במנוע חשמלי וחבילת סוללות ליתיום-יון. ביונדאי טוענים שהאיוניק החדשה תציג את צריכת הדלק הטובה בסגמנט ואף תהיה מהנה לנהיגה, שילוב שלא הושג עד היום בדגמים מסוגה.