אופל GT קונספט נחשפת

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: יצרן
  • 27 ינואר 2016
  • 1 תגובות

לאחר מספר טיזרים ושמועות, חושפת אופל באופן רשמי את דגם הקונספט אופל GT שיוצג רשמית בתערוכת ג'נבה הקרובה. לא סתם נושא דגם הספורט קונספט העתידני את צמד האותיות GT, מדובר בהמשך לדגם הספורט המיתולוגי משנות ה- 60 שהתבסס על אופל קאדט.

אופל GT קונספט

אופל GT קונספט החדשה היא הצגת יכולות של החברה. היא בנויה בתצורת קופה קלאסית עם מכסה מנוע ארוך, שתי דלתות ותא מטען קצרצר. את גוף הרכב מפצל לאורך קו אדום המציג על פי אופל את ההנאה מנהיגה שמתלווה לדגם ספורטיבי שזהו ייעודו. הקו האדום מתחבר עיצובית לצמיג קדמי בבצבע אדום כמחווה לאופנוע Motoclub 500 שהושק בשנת 1928 וקיבל שני צמיגים אדומים. מעבר לכך ניתן להבחין בדלתות ארוכות עם חלונות המשתלבים בדלתות עצמן כך שהם יוצרים מקשה אחת. בנוסף חסרות בדלתות ידיות ומראות צד, את אלו יחליפו מקשי טאץ' שטבועים בגוף הרכב, ומצלמות המותקנות בבתי הגלגלים ומקנות זווית ראייה רחבה לאחור ללא שטחים מתים. היצרנית מציינת שאופל GT קונספט איננה מכונית בעיצוב רטרו כלל, הרטרו היחידי שישנו בדגם החדש הוא השם, וכך צריכה להראות מכונית קופה ספורטיבית בעתיד על פי אופל.

אופל GT קונספט

משקלה של אופל GT קונספט עומד על פחות מטון. לכן מנוע ה- 1.0 ליטר טורבו שבו תצוייד אמור לעשות את העבודה. המנוע בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר טורבו הוא מהדור החדש של מנועי אופל וכבר מותקן בדגמי אופל אדם, קורסה ואסטרה החדשים. ה- GT קונספט מקבל גרסה מחוזקת של המנוע בהספק 145 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ. המנוע מושדך לתיבת הילוכים סיקוונסיאלית בת 6 מהירויות, ומותקן בחזית לפני הסרן הקדמי. הכוח מועבר לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה. למרות שעדיין אין נתון רשמי, באופל טוענים שה- GT קונספט תגיע מעמידה למאה קמ"ש בפחות משמונה שניות ותספק חווית נהיגה דינמית, מדוייקת ומהנה.

אופל GT קונספט