נחשף פיג'ו 3008 החדש

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: יצרן
  • 24 מאי 2016
  • 0 תגובות

בשוק הקרוסאוברים הלוהט של ימינו, מרבית יצרני הרכב מנסים לנגוס בעוגה ומציפים אותנו במגוון דגמים חדשים. אף יצרן אינו יכול להישאר אדיש למגמה העולמית וגם פיג'ו החליטה כי הגיע הזמן לחדש את פיג'ו 3008, רכב הפנאי שמתחרה בדגמים כגון קיה ספוראז', ניסאן קשקאי, ורנו קדג'אר החדש. פיג'ו 3008 יוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב בפריז ולישראל יגיע ככל הנראה בשנת 2017.

פיג'ו 3008 החדש

פיג'ו 3008 החדש מציג שינויים מהותיים לעומת דורו הקודם ומציע מידות גדולות לצד מרווח פנים משופר. בסיס הגלגלים צמח ב- 60 מ"מ לכדי 2,675 מ"מ ואיפשר תוספת של 24 מ"מ למרווח הרגליים מאחור. גם תא המטען תפח לעומת הדגם הקודם ומציע כעת 520 ליטר. אל המידות הנדיבות מצטרף עיצוב חיצוני דינמי מאוד עם קימורים בצידי המרכב, שבכת קירור חדשה ויחידות תאורה דרמטיות. הפגושים עוטים שילובי צבעים של שחור וכסוף וכך גם הגג. מאחור מצוייד פיג'ו 3008 החדש ביחידות תאורה עתידניות והוא נועל צמיגי מישלן על חישוקי סגסוגת מעוצבים בקוטר 19 אינץ' שיוצעו ברמת האבזור הבכירה.

על פי פיג'ו, איכות ההרכבה והחומרים בתא הנוסעים שופרה רבות, ופיג'ו 3008 החדש הינו הדגם הראשון של היצרנית שמצוייד ב- i-Cockpit החדש של פיג'ו שהינו למעשה מרכז העצבים של הרכב. תא הנוסעים מציג עיצוב מרשים וכמעט נטול פקדים פיזיים משום שמרבית התפריטים והאפשרויות שולבו במערכת המידע והבידור החדשה. זו כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' אשר ממוקם במרכז הדשבורד, מערכת ניווט, תמיכה במכשירי אפל ואנדרואיד, מירור-לינק, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. בנוסף מצוייד פיג'ו 3008 החדש במערכת שמע יוקרתית וחבילת בישום שמפיקה ניחוחות אווירה בתא הנוסעים.

פיג'ו 3008 החדש

פיג'ו טוענת כי שיפרה את חווית הנהיגה בדגם החדש. על פי מצב הנהיגה הנבחר, תספק המכונית חווית נהיגה דינמית או נינוחה. פיג'ו 3008 החדש יצוייד בהיצע מנועים שיכלול מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר פיור-טק בהספק 130 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, שתיהן בנות 6 מהירויות, מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר THP בהספק 165 כ"ס שישודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומנועי טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 2.0 ליטר בהספקים של 100 כ"ס עד 180 כ"ס.

בפיג'ו לא חסכו דבר בנושא הבטיחות ועל מנת לעמוד במבחני הבטיחות החדשים והמחמירים של ENCAP, ציידו את פיג'ו 3008 החדש באבזור בטיחותי מקיף הכולל בין היתר מערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית, בקרת סטיה ושמירה על נתיב הנסיעה, התראת עייפות נהג, תאורה ראשית אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, ומערכת לניטור שטחים מתים.

פיג'ו 3008 החדש

לראשונה מציעה פיג'ו פיתרון ללקוחות המבקשים להתנייד ביתר קלות בסביבה האורבנית: קורקינט או אופניים חשמליים המתקפלים ונכנסים לתא המטען בהתאמה מושלמת ונטענים תוך כדי נסיעה. פתרון זה מאפשר לנהג להגיע לפאתי העיר, לחנות את רכבו ולהשלים את חלקה האחרון של הנסיעה לעבודה במהירות וללא פקקים.