ניסאן החלה במחקר מערכת הנעת תא דלק עם תחמוצת מוצקה SOFC

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: יצרן
  • 15 יוני 2016
  • 0 תגובות

בשאיפה לצמצום גזי החממה, פליטת המזהמים וצריכת הדלק, מפתחות יצרניות הרכב חלופות הנעה אלטרנטיביות. אנו מתקרבים למציאות בה כל המכוניות יהיו חשמליות ואף אוטונומיות. טויוטה מובילה את המהפך עם היצע דגמים היברידיים רחב והיצרנית האמריקאית טסלה הפכה את המכונית החשמלית למוצר נחשק ומבוקש. טויוטה פיתחה גם את טויוטה מיראי החשמלית המונעת על ידי תא דלק מימני, וכעת החלה ניסאן במחקר ופיתוח מערכת הנעת תא דלק עם תחמוצת מוצקה (SOFC) כמקור לאנרגיה חשמלית.

עיקרון פעולת המערכת

טכנולוגיית ה- SOFC אינה חדשה לחלוטין ונחקרת כבר מספר שנים, אך ניסאן הינה היצרנית הראשונה המנסה לרתום את הטכנולוגיה לטובת הנעת כלי רכב. המערכת של ניסאן פועלת על ביו-אתנול עם מים וחמצן שהופכים למימן. אוויר ומימן מגיעים אל יחידת ה- SOFC ויוצרים תגובה כימית שתוצאתה אנרגיה חשמלית הנאגרת במצברים ומשמשת להנעת המנועים החשמליים של הרכב.

מתקן ניסוי המערכת

הכימיקלים בהם משתמשת יחידת תא הדלק המוצק אינם פוגעים בסביבה, ואת האתנול הביולוגי ניתן להפיק מתירס או קני סוכר הנפוצים מאוד באמריקה הצפונית וברחבי אסיה. בניסאן טוענים כי המערכת תספק טווח נסיעה דומה למכונית בעלת מנוע בעירה פנימית, עם למעלה מ- 600 קילומטרים בין תדלוקים. במקביל ייהנו הנוסעים מחווית נסיעה שקטה ומכוח זמין מיידית, כמו ברכבים חשמליים טהורים.