מבחני ריסוק חדשים לקיה נירו, טויוטה היילקס, סובארו לבורג ורנו סניק

  • כתב: יעקב גשייד
  • צילום: Euro NCAP
  • 01 ספטמבר 2016
  • 0 תגובות

עד לאחרונה נהגנו לבדוק את בטיחות המכוניות לפי דירוג הדגם הכללי כפי שפרסם ארגון הבטיחות Euro NCAP. במקרים רבים מיובאים לישראל גרסאות בסיסיות, המשווקות בעיקר לציי רכב, בהן סטנדרט אבזור בטיחות נמוך שלא הולם את ציון הבטיחות שקיבל הדגם כאשר נבחן עם גרסה בכירה ומאובזרת. הדירוג החדש של ארגון הבטיחות Euro NCAP, הנחשב למוביל בתחומו, מבוסס על שיטת מבחן חדשה הכוללת בדיקה כפולה. האחת בודקת את הדגם בגרסת הבסיס ללא תוספת אבזור בטיחות אקטיבי, והשניה בודקת את הגרסה הבכירה השופעת אבזור בטיחות, המגיע מן הסתם בתמורה לפרמיה נוספת.

סרטון מבחן בטיחות קיה נירו

Euro NCAP פרסם תוצאות מבחני ריסוק לארבעה רכבים חדשים. הרכבים שנסקרו הם סובארו לבורג - משפחתית סטיישן שהושקה בישראל לפני כשלושה חודשים, רנו סניק החדשה שטרם הגיעה לישראל, הקרוסאובר ההיברידי החדש קיה נירו שצפוי לנחות בקרוב בישראל, והטנדר טויוטה היילקס. המצטיינים במבחן הם סובארו לבורג ורנו סניק שמציעים כבר בגרסת הבסיס מערכת לבלימת חירום אוטונומית (AEB) והשיגו ציון מקסימלי של 5 כוכבים. הצמד הנוסף נאלץ להסתפק בפחות. קיה נירו קיבל ארבעה כוכבים בגרסת הבסיס, וחמישה כוכבים בגרסה המציעה מערכת בלימה אוטונומית כאופציה. טויוטה היילקס קיבל רק שלושה כוכבים בגרסת הכניסה וחמישה כוכבים בגרסה המאובזרת המציעה בנוסף מערכת המתריעה על סטייה מנתיב.

סרטון מבחן בטיחות סובארו לבורג

מזכ"ל Euro NCAP מסר כי: "תמיד טוב לראות מערכות בטיחות המגיעות כסטנדרט ורנו וסובארו זכו בצדק בדירוג המרבי. העובדה כי טויוטה מציעה את האבזור רק כאופציה, מלמדת ששיטת הדירוג הכפולה מעודדת את היצרנים להשקיע ולשלב את המערכות האלו בכל סוגי הרכבים."

סרטון מבחן בטיחות רנו סניק