נחשף אלפא רומיאו סטלביו

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 16 נובמבר 2016
  • 2 תגובות

לאחר לידה קשה והמתנה ארוכה שכללה בדרך את גריסת הדגם מהפורטפוליו, חושפת אלפא רומיאו את הסטלביו בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס. עיצובו של הקרוסאובר החדש קרבי וספורטיבי, במיוחד בגרסת התלתן ירוק. למעשה אלפא רומיאו סטלביו החדש מבוסס על פלטפורמת הגיורגיו הקלה של אלפא רומיאו ג'וליה והדבר ניכר גם בעיצוב. תא הנוסעים של הסטלביו החדש עוצב גם הוא בהשראת הג'וליה ובשורה התחתונה התמונות מצליחות להרשים בלי מאמץ.

אלפא רומיאו סטלביו

גרסת הכניסה Ti מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 280 כ"ס, וגרסת הביצועים תלתן ירוק חמושה במנוע טורבו בנזין V6 בנפח 2.9 ליטרים בהספק 505 כ"ס. האחרונה מאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 3.9 שניות בלבד ומהירותה המרבית עומדת על 284 קמ"ש. שתי הגרסאות מצויידות בתיבת 8 הילוכים אוטומטית ובהנעה כפולה חכמה Q4 עם מערכת תיעול מומנט השולטת על כמות הכוח המגיע לכל אחד מהגלגלים בסרן האחורי לטובת שיפור האחיזה והתנהגות הכביש.

אלפא רומיאו סטלביו

רשימת האבזור כוללת בין היתר מושבים בריפוד עור, הגה ספורט, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 6.5 או 8.8 אינץ', מערכת שמע בת 14 רמקולים מבית הרמן קרדון, וחישוקים קלים בקוטר 18 עד 21 אינץ'. בנוסף יוצע אלפא רומיאו סטלביו עם מערכות בטיחות מתקדמות ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, וחיישני חניה מלפנים ומאחור. אלפא לא מוותרת על בורר מצבי הנהיגה DNA המופיע בכל דגמי החברה, השולט על תגובות המצערת, ההיגוי והבולמים.

אלפא רומיאו סטלביו