הונדה סיוויק טייפ R החדשה בהופעת בכורה

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 08 מרץ 2017
  • 2 תגובות

תערוכת ז'נבה 2017 לא מפסיקה לספק לנו חידושים. הפעם זו הונדה שבחרה להציג בתערוכה את הסיוויק טייפ R החדשה, גרסת הביצועים של הונדה סיוויק במרכב האצ'בק. הונדה סיוויק טייפ R החדשה מציעה מפרט המציב אותה ישירות מול גרסאות הקצה של דגמי ההוט-האצ' החזקים כגון פולקסווגן גולף R, סיאט לאון קופרה ופורד פוקוס RS.

הונדה סיוויק טייפ R החדשה

הונדה סיוויק טייפ R החדשה חמושה במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 315 כ"ס ומומנט של 40.7 קג"מ, ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד. בהונדה טרם חשפו את נתוני הביצועים אך הם צפויים להתעלות על ביצועי הדגם הנוכחי, כפי שסיפרנו לכם בנסיעת המבחן שביצענו. העיצוב החיצוני קיצוני במיוחד עם פגושים אגרסיביים, פנסי לד קדמיים ואחוריים, ספויילר עתיר מימדים, שלושה מפלטים, וחישוקי ענק בקוטר 20 אינץ' עם צמיגים במידה 245/30.

הונדה סיוויק טייפ R החדשה

בהונדה לא שכחו שהוט-האצ' חזקה צריכה גם להתנהג בהתאם. המתלים הקדמיים בעלי מבנה המפחית את אפקט לוחמת ההגה המאפיין מכוניות הנעה קדמית חזקות, ברכב הותקן דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה לטובת צמצום תת היגוי, ולמתלה הרב חיבורי מאחור נוספו בולמים אדפטיביים. כדי לבלום את הסיוויק המהירה, הותקנה מערכת בלימה מבית ברמבו עם דיסקים קדמיים בקוטר 13.8 אינץ' ואחוריים בקוטר 12 אינץ'.

הונדה סיוויק טייפ R החדשה

מערכת לבחירת מצבי נהיגה תציע 3 מצבים: נוחות, ספורט, ומצב +R. המערכת תשפיע על תגובות ההגה, הבולמים והמצערת, וכן על כיול מערכות בקרת היציבות והמשיכה. הונדה סיוויק טייפ R החדשה תיוצר במפעלי הונדה בבריטניה אשר אחראים על ייצור דגמי ההאצ'בק של הסיוויק. המסירות באירופה ייחלו לקראת הקיץ, והונדה סיוויק טייפ R תשווק לראשונה גם בשוק האמריקאי.