כבר בישראל: קודיאק, גולף ומגאן 2017

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 30 מרץ 2017
  • 2 תגובות

חודש מרץ טמן בחובו כמות גדולה במיוחד של דגמים חדשים שהושקו בישראל, וביניהם קיה פיקנטו, סקודה אוקטביה, סיאט לאון, סיטרואן C3, סובארו אימפרזה, מיצובישי אאוטלנדר PHEV, ואאודי Q5. גל ההשקות צפוי להימשך גם באפריל עם השקת מספר דגמים חדשים אשר כבר עכשיו מעוררים סקרנות רבה המורגשת במחלקת הייעוץ של פורטל הרכב גיר.

פולקסווגן גולף, המשפחתית האלמותית אשר באופן מסורתי קובעת את אמת המידה בקבוצתה, עברה מתיחת פנים וכבר נחתה בישראל לקראת תחילת השיווק הקרוב. משבר הדיזלגייט שפקד את קונצרן הענק הגרמני גרם להוצאות לא מתוכננות שיעכבו הצגת דגמים חדשים, ולכן זכתה הגולף למתיחת פנים במקום לדור חדש לחלוטין. בעיצוב החיצוני לא נרשמו מהפכות ועיקר השינויים הם מתחת לעור. בתא הנוסעים הוצגו מערכות מולטימדיה חדשות עם מסכים בגודל 6.5 עד 9.2 אינץ', ולוח מחוונים דיגיטלי.

פולקסווגן גולף 2017

אל היצע המנועים הצטרף מנוע TSI Evo בנפח 1.5 ליטר בהספקים של 130 ו- 150 כ"ס, הכולל מערכת להשבתת שני צילינדרים בזמן שיוט לטובת חסכון בצריכת הדלק. אנו מצפים כי לפחות בגרסה הבכירה נקבל אבזור בטיחות מתקדם הכולל מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת חצי אוטונומית לסיוע בפקקי תנועה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, ומערכת לניטור שטחים מתים. במקרה בו יתעלם הנהג מכל האזהרות, תדאג הגולף לעצירה אוטונומית בצד הדרך ולהפעלת איתות חירום בכדי לאותת על מצוקה.

נצר נוסף לשושלת המסועפת של קונצרן פולקסווגן הוא סקודה קודיאק שנצפה היום בישראל. הדגם הראשון של סקודה בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים נאה אך לא פורץ דרך והעיצוב סקודאי למדי. תא הנוסעים מרווח, מודולרי, ומציע אפשרות לשבעה מושבים. היצע המנועים כולל מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר בהספק 150 כ"ס הצפוי להניע את דגמי הבסיס של הקודיאק. בפסגת אגף הבנזין מוצע מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטרים בהספק 180 כ"ס. מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים מוצע בהספקים של 140 ו-190 כ"ס, ואנו צופים שלפחות אחד מהם יעשה עליה ארצה. אנו צופים כי דגמי הבסיס של סקודה קודיאק יתומחרו באופן אגרסיבי בכדי לנגוס במכירותיו של מיצובישי אאוטלנדר 7 מושבים הפופולרי.

סקודה קודיאק 2017

רנו מגאן 2017 החדשה בגרסת האצ'בק נצפתה נוסעת על כביש החוף. העיצוב החיצוני נאה וכולל פנסי ענק בחזית ומאחור. בתא הנוסעים מסך מרכזי גדול המוצב אנכית בסגנון טאבלט, ומחליף את רוב המתגים המסורתיים. יחידות ההנעה מוכרות לנו משאר דגמי רנו וכוללות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר בהספק 130 כ"ס, ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר בהספק 110 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

רנו מגאן האצ'בק 2017

אחרון חביב הוא סוזוקי ויטרה. אמנם הוא לא זוכה לדור חדש או מתיחת פנים אך הוא צפוי לקבל בקרוב מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר ובהספק 140 כ"ס בדומה לסוזוקי קרוסאובר החדש. טרם ידוע אם מנוע הטורבו החדש יחליף את מנוע הבנזין 1.6 ליטר המוכר או יוצע במקביל. אנו מקווים כי היבואנית תנצל את ההזדמנות להוספת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות אשר מוצעות עם הויטרה מעבר לים.

סוזוקי ויטרה טורבו 2017