סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
חודש מרץ טמן בחובו כמות גדולה במיוחד של דגמים חדשים שהושקו בישראל, וביניהם קיה פיקנטו, סקודה אוקטביה, סיאט לאון, סיטרואן C3, סובארו אימפרזה, מיצובישי אאוטלנדר PHEV, ואאודי Q5. גל ההשקות צפוי להימשך גם באפריל עם השקת מספר דגמים חדשים אשר כבר עכשיו מעוררים סקרנות רבה המורגשת במחלקת הייעוץ של פורטל הרכב גיר.
פולקסווגן גולף, המשפחתית האלמותית אשר באופן מסורתי קובעת את אמת המידה בקבוצתה, עברה מתיחת פנים וכבר נחתה בישראל לקראת תחילת השיווק הקרוב. משבר הדיזלגייט שפקד את קונצרן הענק הגרמני גרם להוצאות לא מתוכננות שיעכבו הצגת דגמים חדשים, ולכן זכתה הגולף למתיחת פנים במקום לדור חדש לחלוטין. בעיצוב החיצוני לא נרשמו מהפכות ועיקר השינויים הם מתחת לעור. בתא הנוסעים הוצגו מערכות מולטימדיה חדשות עם מסכים בגודל 6.5 עד 9.2 אינץ', ולוח מחוונים דיגיטלי.
אל היצע המנועים הצטרף מנוע TSI Evo בנפח 1.5 ליטר בהספקים של 130 ו- 150 כ"ס, הכולל מערכת להשבתת שני צילינדרים בזמן שיוט לטובת חסכון בצריכת הדלק. אנו מצפים כי לפחות בגרסה הבכירה נקבל אבזור בטיחות מתקדם הכולל מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת חצי אוטונומית לסיוע בפקקי תנועה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, ומערכת לניטור שטחים מתים. במקרה בו יתעלם הנהג מכל האזהרות, תדאג הגולף לעצירה אוטונומית בצד הדרך ולהפעלת איתות חירום בכדי לאותת על מצוקה.
נצר נוסף לשושלת המסועפת של קונצרן פולקסווגן הוא סקודה קודיאק שנצפה היום בישראל. הדגם הראשון של סקודה בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים נאה אך לא פורץ דרך והעיצוב סקודאי למדי. תא הנוסעים מרווח, מודולרי, ומציע אפשרות לשבעה מושבים. היצע המנועים כולל מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר בהספק 150 כ"ס הצפוי להניע את דגמי הבסיס של הקודיאק. בפסגת אגף הבנזין מוצע מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטרים בהספק 180 כ"ס. מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים מוצע בהספקים של 140 ו-190 כ"ס, ואנו צופים שלפחות אחד מהם יעשה עליה ארצה. אנו צופים כי דגמי הבסיס של סקודה קודיאק יתומחרו באופן אגרסיבי בכדי לנגוס במכירותיו של מיצובישי אאוטלנדר 7 מושבים הפופולרי.
רנו מגאן 2017 החדשה בגרסת האצ'בק נצפתה נוסעת על כביש החוף. העיצוב החיצוני נאה וכולל פנסי ענק בחזית ומאחור. בתא הנוסעים מסך מרכזי גדול המוצב אנכית בסגנון טאבלט, ומחליף את רוב המתגים המסורתיים. יחידות ההנעה מוכרות לנו משאר דגמי רנו וכוללות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר בהספק 130 כ"ס, ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר בהספק 110 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
אחרון חביב הוא סוזוקי ויטרה. אמנם הוא לא זוכה לדור חדש או מתיחת פנים אך הוא צפוי לקבל בקרוב מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר ובהספק 140 כ"ס בדומה לסוזוקי קרוסאובר החדש. טרם ידוע אם מנוע הטורבו החדש יחליף את מנוע הבנזין 1.6 ליטר המוכר או יוצע במקביל. אנו מקווים כי היבואנית תנצל את ההזדמנות להוספת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות אשר מוצעות עם הויטרה מעבר לים.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025