דודג' צ'אלנג'ר SRT דימון - טירוף מוחלט

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 12 אפריל 2017
  • 0 תגובות

דודג' חושפת בתערוכת ניו יורק את מה שנראה בהתחלה כמו מתיחה של 1 באפריל - מכונית דראג חוקית לכביש בייצור סדרתי. הבסיס לפרוייקט המופרע היא דודג' צ'אלנג'ר SRT הל-קאט, גרסת הביצועים של הדגם שכבר שברה בעצמה כמה שיאים. בדודג' העניקו לה טיפול ייסודי ויחיד במינו, וכעת הם מציגים את התוצאה - דודג' צ'אלנג'ר SRT דימון.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דימון

גרסת הדימון חמושה במנוע V8 בנפח 6.2 ליטרים ובעזרת מגדש על מושג הספק של 840 כ"ס ומומנט מרבי של 78.5 קג"מ. נכון להיום זהו מנוע ה- V8 החזק ביותר בייצור סדרתי, כל כך חזק שהדימון מסוגלת לבצע ווילי (הרמת הגלגלים הקדמיים באוויר) לאורך 89 ס"מ ובכך היא שוברת שיא גינס לווילי במכונית סדרתית. דודג' צ'אלנג'ר SRT דימון היא גם המכונית הסדרתית המהירה ביותר במיאוץ לרבע מייל (כ- 400 מטרים) החביב על האמריקאים, ומסיימת אותו תוך 9.65 שניות במהירות של 225 קמ"ש. את המיאוץ המסורתי מעמידה ל- 60 מייל בשעה (96 קמ"ש) היא תשלים תוך 2.3 שניות בלבד. הצ'אלנג'ר SRT דימון מייצרת 1.8G בזמן האצה מעמידה.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דימון

כדי להפחית משקל ויתרו בדודג' על מושב הנוסע והמושב האחורי אך הרוכשים יוכלו לקבל אותם בחזרה בתוספת תשלום סמלית. הדימון מגיעה כסטנדרט עם צמיגי דראג יעודיים של חברת ניטו כדי לספק אחיזה מקסימלית בהאצה מעמידה. החברה תאפשר לרוכשים לבחור בגלגלים וצמיגים קדמיים צרים המקטינים את המשקל על הסרן הקדמי ומשפרים את התאוצה. את הדימון ניתן לתדלק בדלק רגיל וגם בתערובות מיוחדות למסלול עם אוקטן של 100+. מערכת קירור מיוחדת תצנן את המנוע גם לאחר הדימום. לפני הזינוק, תיבת ההילוכים ומערכת "שמירת מומנט" דואגות לשמור על סל"ד גבוה בעמידה כדי לאפשר שיגור מיידי וחזק במיוחד.

דודג' צ'אלנג'ר SRT דימון תיוצר החל מהקיץ הקרוב. 3,000 יחידות מיועדות למכירה בארצות הברית ו- 300 בקנדה.

סרטון דודג' צ'אלנג'ר SRT דימון רשמי