נחשפה יונדאי i30 N הספורטיבית

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 16 יולי 2017
  • 0 תגובות

יונדאי מציגה לראשונה את חטיבת הביצועים של המותג העונה לשם N, כפי של מרצדס יש את חטיבת AMG ולב.מ.וו יש את חטיבת M. ראשונה לקבל את אות סמל חטיבת הביצועים היא יונדאי i30 N החדשה. הבחירה באות- N מסמלת את הפיתולים והפניות בה נבחנות מכוניות החטיבה ויונדאי i30 N מיישמת את ניסיון החברה ממרוצי ה- WRC.

יונדאי N i30

על פי מהנדסי יונדאי, ה- i30 N פותחה סביב הנהג ומספקת חווית נהיגה מהנה המתמקדת בחושים. העיצוב החיצוני אגרסיבי וכולל גופי תאורה אופקיים עם תאורת יום מסוג LED, וגריל פעור המשתלב בפגוש הקדמי ובו פתחי יניקת אוויר נוספים, וספויילר קדמי המשפר את כוח ההצמדה. הפגוש האחורי חושף פתחי מפלט משני צידיו ודיפיוזר עם פס אדום לעיטור. מתוך החישוקים מבצבצים קליפרים אדומים, וסמלי N מפוזרים במקומות הנכונים להשלמת האווירה. תא הנוסעים כולל מושבי ספורט תומכים, ועל מסך 5 או 8 אינץ' (אופציונלי) מוצגים מדדים כגון כוחות G המופעלים על הרכב, זמני הקפת מסלול, לחץ גדישה ועוד.

יונדאי N i30

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 250 כ"ס או 275 כ"ס בגרסת פרפורמנס, ומומנט של 35.3 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.4 שניות או 6.1 שניות בגרסת פרפורמנס, ומהירות מירבית של 250 קמ"ש. על האחיזה אחראים ארבעה צמיגי מישלין בקוטר 18 אינץ' איתם מונמך המרכב ב- 4 מ"מ לעומת הדגם הסטנדרטי, או פירלי בקוטר 19 אינץ' איתם מונמך המרכב ב- 8 מ"מ. היצרנית מבטיחה הגה מתקשר ומדוייק ובנוסף מצויידת ההוט האץ' של יונדאי בדיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה המספק אחיזה גבוהה ותורם להעברת הכוח בצורה טובה יותר בזמן הפניה. מערכת בקרת היציבות ניתנת לניתוק מלא והמושבים תוכננו לתת תמיכה מקסימלית לנהג ולנוסעים.

יונדאי N i30

יונדאי i30 N פותחה במרכז הפיתוח של החברה בצ'כיה. במסגרת הפיתוח גמעה המכונית 10,000 ק"מ של ניסויים מפרכים במסלול הנורבורגרינג אך עם זאת נועדה להיות מכונית נעימה ושימושית גם ביומיום בזכות מתלים אדפטיביים בעלי יכולת צמצום זוויות גלגול, וחמישה מצבי נהיגה לבחירה המשפיעים על קשיחות המתלים ושאר המכלולים: חיסכון, נורמלי, ספורט, N, ו- N בהתאמה אישית.

גם מערכות בטיחות לא נפקדות מהתפריט. יונדאי i30 N מצויידת במערכת בלימה אוטונומית, מערכת התרעה על עייפות הנהג, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת זיהוי תמרורים, ואורות גבוהים אוטומטיים.