סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
הדור החמישי של סיאט איביזה ממשיך את השושלת שהחלה את דרכה בשנת 1984. הדור החדש מבוסס על פלטפורמת A0-MQB המודולרית של קונצרן פולקסווגן ומציע מערכות בטיחות חדשות ובסיס גלגלים ארוך מבעבר. סיאט איביזה החדשה מוצעת בישראל עם שלושה מנועים בהספקים של 95 עד 150 כ"ס, ביניהם מנוע ה- TSI EVO החדש של הקונצרן בנפח 1.5 ליטרים המחליף את מנוע ה- 1.4 ליטרים היוצא. בסיאט מתגאים בעיקר באבזור הבטיחות הכולל בין היתר מערכת ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית כסטנדרט בכל הגרסאות.
אורכה של סיאט איביזה נמתח על פני 4,059 מ"מ, רוחבה 1,780 מ"מ (87 מ"מ יותר מהדגם המוחלף), גובהה 1,444 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,564 מ"מ. תא המטען בנפח 355 ליטרים (292 ליטרים בדגם היוצא) והינו הגדול בסגמנט. סיאט איביזה החדשה מציעה מראה שרירי עם חזית ספורטיבית וקווי עיצוב חדים המזכירים את האחות הגדולה סיאט לאון. העיצוב הספורטיבי מודגש עוד יותר בגרסת FR הכוללת גריל שונה, פנסי LED מעוצבים, ומפלט כפול.
סיאט איביזה החדשה משווקת בישראל עם שלוש יחידות הנעה. גרסת הכניסה מצויידת במנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 95 כ"ס המשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית. תאוצה 0-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 10.9 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. מנוע ה- 1.0 ליטר מוצע גם בהספק של 115 כ"ס בשידוך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות וצריכת דלק זהה. המנוע החזק ביותר לעת עתה הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות וצריכת דלק משולבת של 20.4 ק"מ לליטר לפי נתון היצרן.
סיאט איביזה ברמת אבזור רפרנס הבסיסית כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 5 אינץ', ארבעה רמקולים, כיוון גובה למושב הנהג, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת להתרעת עייפות נהג, ומערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משניות.
רמת האבזור סטייל מוסיפה לרשימה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', שישה רמקולים, משענת יד קדמית, הגה וידית הילוכים בחיפוי עור, חיישני גשם ותאורה, פנסי ערפל עוקבי פניה, תאורת ליווי הביתה לאחר כיבוי הרכב, חלונות אחוריים כהים, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 15 אינץ'.
סיאט איביזה ברמת אבזור FR כוללת בנוסף מושבים ספורטיביים מעוצבים, תאורת אווירה פנימית, חלון גג פנורמי, פנסי LED אחוריים, תאורת יום מסוג LED, בורר מצבי נהיגה, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ'. רמת האבזור FR PRO מוסיפה לרשימה מושבים בריפוד עור משולב אלקנטרה, רמקולים מתוצרת Beats, תאורת LED מלאה, ומפתח חכם לפתיחה והתנעה ללא מפתח. רמת האבזור הבכירה איבו המוצעת עם מנוע 150 כ"ס בלבד, כוללת גם מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס מקורית, חישוקי 18 אינץ' מעוצבים, וקליפרים אדומים.
מחירון סיאט איביזה 2017:
סיאט איביזה 1.0 95 כ"ס רפרנס ידנית - 78,900 ₪ (מחיר השקה 72,900 ₪)
סיאט איביזה 1.0 115 כ"ס רפרנס רובוטית - 89,900 ₪ (מחיר השקה 84,900 ₪)
סיאט איביזה 1.0 115 כ"ס סטייל רובוטית - 96,900 ₪ (מחיר השקה 89,900 ₪)
סיאט איביזה 1.0 115 כ"ס FR רובוטית - 106,900 ₪ (מחיר השקה 99,900 ₪)
סיאט איביזה 1.0 115 כ"ס FR PRO רובוטית - 119,900 ₪ (מחיר השקה 112,900 ₪)
סיאט איביזה 1.5 150 כ"ס איבו ידנית - 132,900 ₪ (מחיר השקה 125,900 ₪)
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025