מבחני בטיחות לתשעה דגמים חדשים ביניהם קיה פיקנטו ומאזדה CX-5

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: Euro NCAP
  • 07 ספטמבר 2017
  • 0 תגובות

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP ערך סדרת מבחני ריסוק לתשעה דגמים חדשים: קיה פיקנטו, קיה ריו, מאזדה CX-5, פורד פיאסטה, אופל גרנדלנד-X, אופל אמפרה-e, ג'יפ קומפאס, ומרצדס C קלאס קבריולט. מרבית הדגמים כבר משווקים בישראל ואילו השאר צפויים להגיע אלינו בתקופה הקרובה.

קיה פיקנטו החדשה נבחנה עם ובלי חבילת בטיחות הכוללת מערכת בלימה אוטונומית עירונית ובין עירונית. ללא חבילת בטיחות קיבלה קיה פיקנטו 3 כוכבים בלבד אך עם החבילה קיבלה ציון של 4 כוכבים. בישראל משווקת קיה פיקנטו עם חבילת הבטיחות אשר קיבלה ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 64% בהגנה על ילדים, 54% בהגנה על הולכי רגל, ו- 47% עבור מערכות העזר האלקטרוניות.

סרטון רשמי Euro NCAP - מבחן בטיחות קיה פיקנטו 2017

גם קיה ריו נבחנה עם ובלי חבילת בטיחות הכוללת בלימה אוטונומית עירונית ובין-עירונית, זיהוי הולכי רגל, ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה. ללא חבילת בטיחות קיבלה קיה ריו רק 3 כוכבי בטיחות עם ציונים של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 25% עבור מערכות העזר האלקטרוניות. עם חבילת הבטיחות קיבלה קיה ריו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 59% עבור מערכות העזר האלקטרוניות. בשלב זה משווקת קיה ריו בישראל ללא חבילת בטיחות אקטיבית ולכן הציון הרלוונטי הינו 3 כוכבי בטיחות.

סרטון רשמי Euro NCAP - מבחן בטיחות קיה ריו 2017

פורד פיאסטה התייצבה למבחן הריסוק עם מגביל מהירות ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה. הסופר מיני החדשה גרפה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מערכות העזר האלקטרוניות, למרות שלא צויידה במערכת בלימה אוטונומית כסטנדרט.

סרטון רשמי Euro NCAP - מבחן בטיחות פורד פיאסטה 2017

מאזדה CX-5 החדש שהושק לאחרונה בישראל, נבחן עם ציוד בטיחות הכולל בלימה אוטונומית עירונית ובין-עירונית, זיהוי הולכי רגל, ומגביל מהירות. מאזדה CX-5 זכה בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, ו- 59% עבור מערכות העזר האלקטרוניות.

סרטון רשמי Euro NCAP - מבחן בטיחות מאזדה CX-5 2017

ג'יפ קומפאס החדש נבחן עם ציוד בטיחות הכולל בלימה אוטונומית עירונית ובין-עירונית, מגביל מהירות, ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה. הקומפאס גרף ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 59% עבור מערכות העזר האלקטרוניות.

סרטון רשמי Euro NCAP - מבחן בטיחות ג'יפ קומפאס 2017

אופל גרנדלנד-X המבוסס על פיג'ו 3008, נבחן עם מגביל מהירות ומערכת תיקון סטייה מנתיב, ללא מערכת בלימה אוטונומית המוצעת בתוספת תשלום. עם מערכות אלו קיבל אופל גרנדלנד-X ציון מרבי של 5 כוכבים בטיחות וציונים של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מערכות העזר האלקטרוניות.

סרטון רשמי Euro NCAP - מבחן בטיחות אופל גרנדלנד-X 2017

אופל אמפרה-e החשמלית נבחנה עם ציוד בטיחות מלא הכולל מערכת בלימה אוטונומית עירונית ובין-עירונית, זיהוי הולכי רגל, מגביל מהירות, ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה. עם מערכות אלו קיבלה אופל אמפרה ציון מרבי של 4 כוכבי בטיחות וציונים של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מערכות העזר האלקטרוניות.

סרטון רשמי Euro NCAP - מבחן בטיחות אופל אמפרה 2017

רנו קוליאוס התייצב למבחן הריסוק עם מערכת בלימה אוטונומית עירונית ובין-עירונית, מגביל מהירות, ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה. במבחן הריסוק זכה הקוליאוס בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 82% בהגנה על נוסעים בוגרים, 73% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל, ו- 72% עבור מערכות העזר האלקטרוניות.

סרטון רשמי Euro NCAP - מבחן בטיחות רנו קוליאוס 2017

מרצדס C קלאס קבריולט נבחנה עם מערכת בלימה אוטונומית עירונית ובין-עירונית, מגביל מהירות, ומכסה מנוע אקטיבי. במבחן הריסוק זכה הדגם בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 79% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 53% עבור מערכות העזר האלקטרוניות.

סרטון רשמי Euro NCAP - מבחן בטיחות מרצדס C קלאס קבריולט 2017

סרטון מזראטי קוואטרופורטה רשמי