סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
לאחר מספר טיזרים הגיעה העת לחשיפה הרשמית של יונדאי וולוסטר החדשה שתגיע לשווקים במחצית השניה של השנה. הדור החדש שומר על המרכב האסימטרי הייחודי שהוצג בדור הקודם, וכולל דלת אחת בצד הנהג ושתי דלתות בצד הנוסע, כך שתוכלו ליהנות מעיצוב קופה ספורטיבי מצד אחד ושימושיות טובה מצד שני. העיצוב מיישר קו עם דגמי יונדאי החדשים וכולל גריל קדמי ענק, יחידות תאורה צרות ותא נוסעים תכליתי שלא מתפשר על הנדסת האנוש. בראש ההיצע ניצבת יונדאי וולוסטר N הספורטיבית שבילתה שעות נוספות על מסלול הנורבורגרינג והשחיזה ציפורניים לקראת ההשקה.
יונדאי וולוסטר הבסיסית מצויידת במנוע בנזין אטמוספרי המפיק 147 כ"ס ומומנט של 18.2 קג"מ, ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית. זו הגרסה שמיועדת בעיקר לחובבי הפוזה שמבלים שעות בפקקי גוש דן ומבקשים מכונית מעוצבת וצעירה אך גם נוחה בשימוש יומיומי.
גרסת הביניים - יונדאי וולסטר טורבו, מצויידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיק 201 כ"ס ומומנט מרבי של 27.0 קג"מ, ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT. גרסת הטורבו מצויידת במערכת המכונה Active Sound Design ע"י יונדאי, המגבירה את צליל המנוע בתא הנוסעים כדי להעצים את חוויית הנהיגה. יונדאי לא הרחיבה בנושא אך אנו משערים כי מדובר בניגון צליל מנוע במערכת השמע ולא יותר מכך. בנוסף מצויידת גרסת הטורבו בהגה מהיר יותר ובבולמים מוקשחים להתנהגות כביש ספורטיבית.
יונדאי וולוסטר N
הגרסה החמה שגנבה את ההצגה - יונדאי וולוסטר N, מציעה עיצוב קרבי עם פגושים אגרסיביים, עיטורים בצבע אדום, ספויילר אחורי, דיפיוזר מוגדל עם צמד מפלטים עבי קוטר, וחישוקי 18 או 19 אינץ' הנועלים צמיגי מישלין פיילוט סופר-ספורט או פירלי P-Zero בהתאמה. זו הגרסה שאמורה לגרום לחובבי ההגה להתאהב ביונדאי ולהפיץ את הבשורה שגם החבר'ה בקוריאה יודעים לייצר מכוניות ספורט ראויות ומהנות שמאתגרות את המתחרות המובילות. אחרי הכל, מי שעומד בראש חטיבת N של יונדאי הוא לא אחר מאלברט בירמן, לשעבר המהנדס הראשי של חטיבת M בב.מ.וו שהצהיר שמטרתו להפוך את דגמי הביצועים של יונדאי למהנים לנהיגה ואינו מייחס חשיבות גבוהה למספרים ונתונים שנשארים על הנייר.
יונדאי וולסטר N מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 275 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 36 קג"מ החל מ- 1,450 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, המסתנכרת עם מהירות המנוע בעת הורדת הילוכים, והכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני. נתוני הביצועים טרם נחשפו אך ניתן לשער כי תאוצה 0-100 קמ"ש תארוך כ- 6.0 שניות. כמו כן מצויידת הוולוסטר N בבולמים אדפטיביים ובמערכת פליטה משודרגת אשר במצב נהיגה N מפיקה "פיצוצים" מענגים במעבר בין הילוכים.
אבזור הבטיחות הסטנדרטי בכל גרסאות הדגם כולל בין היתר מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת מאחור, ומצלמת רוורס עם פסי הכוונה. בגרסת הטורבו יוצעו גם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ואורות גבוהים אוטומטיים.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025