סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
חברת PAL-V אינטרנשיונל B.V ההולנדית מציגה את הרכב המעופף הראשון בייצור סדרתי, אשר יוצג בחודש הבא בתערוכת ז'נבה ויימסר ללקוח הראשון כבר בשנת 2019. על פי מייק סטקלנבורג, המהנדס הראשי בפרוייקט, עיצובו של ה- PAL-V משקף את פילוסופיית הכבישים הקיימת בשילוב רגולציית תקנות הטיסה, במטרה להפוך את הרכב המעופף מתוצרתם לרלוונטי לשנים רבות קדימה. עוד מוסיף מייק, כי פיתוח הרכב נעשה תוך שימוש בטכנולוגיות מוכרות ומוכחות, ולא ע"י פיתוח טכנולוגיות חדשות, במטרה ריאליסטית ליצור רכב מעופף שלם שיעמוד בתקנות הרגולציה הקיימות.
ה- PAL-V מונע באמצעות שני מנועי פרופלור המבוססים על מנועי מטוס רוטקס. האחד יוצר דחף אופקי וממוקם בחלק האחורי של המרכב והשני יוצר דחף עילי וממוקם על גג המרכב בדומה למסוק. מהירות הטיסה יכולה לנוע בין 180-50 קמ"ש. החברה טוענת לשימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר מתחומי התעופה והג'יירו, לטובת טיסה יציבה המבטיחה נחיתה בטיחותית גם בתנאי מזג אוויר קשים. לטענת החברה, יכולת הנסיעה על הכביש נועדה לצרכי בטיחות, כך שבתנאי מזג אוויר קשים, יש להנחית את הרכב ולנהוג על הכביש ליתר בטיחות. כמו כן טוענת החברה לעמידה בתנאים הרגולטורים הקיימים ברוב מדינות העולם.
הבחירה במדחף דמוי מסוק נועדה לצרכי בטיחות והבטחת יכולת נחיתה במהירות איטית בשטח בגודל 90 מ"ר במקרה של כשל מנועי. כמו כן התחזוקה וההטסה של כלי טייס בעל מדחף עילי תהיה זולה, קלה ואמינה יותר מאשר בכלי מוטס בעל כנפיים. בנוסף, יכולת הנחיתה האיטית בצורה אנכית מאפשרת נחיתה בשטח חניה קטן יחסית ואין צורך במסלול נחיתה ארוך המתבקש עבור כלי בעל כנפיים.
בהשוואה למסוק, ה- PAL-V שקט הרבה יותר, קל יותר להטסה, יציב יותר, ובעיקר זמין יותר לשימוש יום-יומי בזכות ממדיו הצנועים המאפשרים לו נחיתה וחניה כמו רכב פרטי. מכאן גם עלויות תחזוקה זולות ממסוק רגיל. הטסת ה- PAL-V דורשת רישיון טיסה המתקבל לאחר 30-40 שעות אימון, מבחן תיאוריה ומבחן טיסת סולו.
חברת PAL-V אינטרנשיונל B.V נוסדה בהולנד בשנת 1999 ע"י משקיעים פרטיים ומעסיקה את מיטב המהנדסים בתחומם. החברה זכתה למענק מהמטה לאיכות הסביבה בממשלת הולנד. כבר בשנת 2007 הציגה החברה רכב קונספט מעופף אשר נוסה על הכביש בין השנים 2008-2009 ונבחן בטיסה בין השנים 2011-2012.
גרסת הכניסה של ה- PAL-V תימכר בעלות של 399,000 דולרים בכפוף לתשלום מקדמה בסך 2,500 דולרים.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025