פיג'ו ריפטר 2018 נחשף

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 21 פברואר 2018
  • 0 תגובות

פיג'ו ריפטר החדש מחליף את פיג'ו פרטנר הותיק אשר נמצא איתנו משנת 1996 וחולק פלטפורמה משותפת עם אחיו המקבילים סיטרואן ברלינגו ואופל קומבו החדשים, עליהם דיווחנו לאחרונה. פיג'ו ריפטר ממשיך את פילוסופיית הדו שימושיות שאפיינה את פיג'ו פרטנר ומציג פרשנות חדשה לרכב המיועד לעבודה ולמשפחה הכולל תא נוסעים מעוצב, מאובזר ושימושי לצד עיצוב חיצוני נאה יחסית למקובל בקטגוריה.

פיג'ו ריפטר

עיצוב החזית כולל גריל רחב וגופי תאורה מלבניים עם תאורת יום מסוג LED. מהצד ניתן להבחין בסרחי עודף מצומצמים בזכות תכנון המטיב עם חלל הפנים, מסילות גגון אינטגרליות, וחישוקי 17 אינץ' (אופציה). מאחור מתאפיין העיצוב בגופי תאורה מסוג LED המעוצבים בצורת טפרי אריה, ודלת אחורית בעלת מפתח רחב לטובת קלות הטעינה, עם אופציה לפתיחה חשמלית.

פיג'ו ריפטר

תא הנוסעים נועז ביחס לרכב מסחרי, מיישר קו עם דגמי המותג הפרטיים, ומקבל את סביבת הנהג i-Cockpit שאמורה להקנות לו יתרון בקרב מתחריו בסגמנט. סביבת הנהג חובקת ומרווחת, בעלת תנוחת ישיבה שולטת, עם גלגל הגה קטן וקטום בחלקו העליו והתחתון. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Carplay ו- Android Auto, קישוריות בלוטות', בלם חניה חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, וכאופציה תוצע גם תצוגה עלית צבעונית.

פיג'ו ריפטר

אבזור הבטיחות כולל 19 מערכות סיוע לנהג, ביניהן מערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק מלפנים, התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורי מהירות עם אפשרות להתאמה אקטיבית של מהירות הנסיעה בהתאם, התרעה על רכבים בשטחים מתים, הפעלת בלמים לאחר התנגשות, סיוע לזינוק בעליה, בקרת נסיעה לאחור, בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס, בקרת יציבות עבור נגרר, תאורה אקטיבית לעמעום אורות אוטומטי והארה לתוך פניה, בקרת אחיזה לירידה במדרון, ומערכת לחניה אוטומטית.

לטובת דו שימושיות אידיאלית מציע פיג'ו ריפטר שלושה מושבים נפרדים מאחור הניתנים לפירוק מלא בקלות ומפנים 100 ליטרים מתא המטען. תאי אחסון נוספים בנפח כולל של 186 ליטרים פזורים בתא הנוסעים, ביניהם מדף אחסון גדול מעל למושבים הקדמיים, ושני תאי כפפות גדולים ומקוררים שהתאפשרו הודות למיקום כרית האוויר בגג הרכב. כאופציה תוצע גרסה עם גג פנורמי ותאורת אווירה.

פיג'ו ריפטר החדש מוצע בשתי גרסאות מרכב: M ו- XL. גרסת M מוצעת עם חמישה מושבים, מרכב באורך 4,400 מ"מ, בסיס גלגלים באורך 2,780 מ"מ, ותא מטען בנפח 775 ליטרים. גרסת XL מוצעת עם 7 מושבים, מרכב באורך 4,750 מ"מ, בסיס גלגלים באורך 2,970 מ"מ, ותא מטען בנפח 1,050 ליטרים. פירוק המושבים האחוריים וקיפול מושב הנוסע הקדמי, יוצרים משטח הטענה באורך 2,700 מ"מ בגרסת M ו- 3,050 מ"מ בגרסת XL. חלון הדלת האחורית נפתח בנפרד להעמסה נוחה של ציוד קל.

יחידות ההנעה כוללות מנוע טורבו בנזין PureTech בנפח 1.2 ליטרים בהספקים של 110 ו- 130 כ"ס, ומנוע טורבו דיזל BlueHdi בנפח 1.5 ליטרים בהספקים של 75, 100 ו- 130 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.

פיג'ו ריפטר החדש יוצג בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ 2018 ושיווקו בעולם יחל ברבעון האחרון של השנה.