קופרה - מותג חדש בעולם הרכב

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 26 פברואר 2018
  • 0 תגובות

השקת מותג רכב חדש הינו אירוע נדיר בעולם הרכב בעשורים האחרונים. לרוב מדובר בסדנאות בריטיות או אחרות המייצרות רפליקות במספרים מצומצמים ביותר. קופרה הינו מותג שעד כה שוייך לדגמי הספורט של סיאט, אך כעת הוא מושק כמותג עצמאי ומתחיל את דרכו בהתבססות של דגמי סיאט המוכרים בשמותיהם המקוריים. קופרה בחרה בקפידה את המיקום להקמת 260 אולמות התצוגה ברחבי אירופה. עד שנת 2020 עתידה קופרה להציג 7 דגמים שונים, ביניהם דגמים עצמאיים לחלוטין. דגמי המותג יענדו את לוגו הנחושת החדש ויתאפיינו בביצועים ספורטיביים.

קופרה אטקה

קופרה אטקה, המבוסס על סיאט אטקה, יהיה חלוץ המותג ועיצובו נבדל בגריל חדש בצורת כוורת, פגושים בעיצוב אגרסיבי עם כיתוב המותג בתחתית הפגוש הקדמי, דיפיוזר אחורי עם 4 פתחי מפלט בגימור כרום, גימור שחור מבריק במראות הצד ובמסגרות החלונות, תאורת כניסה בחתימת שם המותג המוקרן על הרצפה בכניסה לרכב, וקליפרים מושחרים.

קופרה אטקה

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 300 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מסוג DSG. התיבה החדשה מצויידת במצמדים רטובים ושופרה לטובת העברות הילוכים מהירות יותר. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה מתוחכמת המנתחת את תנאי הכביש, מהירותו של כל גלגל וזווית ההיגוי, ובהתאם לכך מחלקת את המומנט בין ארבעת הגלגלים לקבלת אחיזה מרבית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.4 שניות והמהירות המירבית עומדת על 245 קמ"ש. בתכנון המנוע הושם דגש רב על עמידה בתנאי זיהום האוויר המחמירים לצד הפקת פס קול ספורטיבי.

תא הנוסעים זהה כמעט לסיאט אטקה ונבדל בסמלי קופרה, ריפודי אלקנטרה, תפירה בצבע נחושת, ספי דלתות מכרום עם שם המותג, דוושות אלומיניום, ותצוגת ביצועי המנוע במערכת המולטימדיה. בהמשך יוצעו כאופציה גם מושבי באקט ספורטיביים עם תמיכה צידית הדוקה.

קופרה אטקה

אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 8 אינץ', מערכת ניווט, כניסה והתנעה ללא מפתח, מטען אלחוטי לסמארטפון, קישוריות Wi-Fi, מצלמת 360 מעלות, מערכת חניה אוטומטית, בורר מצבי נהיגה, מתלים אדפטיביים, וחישוקי 18 אינץ'. כאופציה מוצעת חבילת ביצועים הכוללת בלמי ברמבו, ערכת קרבון הכוללת ספויילר אחורי, לוח מחוונים ועיטורים חיצוניים ופנימיים מסיבי פחמן, וריפודי עור.

בקרוב יציג המותג דגמי ביצועים נוספים המבוססים על סיאט איביזה וסיאט ארונה. תמונות רשמיות של קופרה איביזה בגרסת קונספט פורסמו ונראה כי הדגם מוכן לייצור אך היצרנית טרם חשפה נתונים אודות המנוע והביצועים. ניתן להניח כי גרסת הייצור של קופרה איביזה החדשה תוצג בחודשים הקרובים ותצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס לפחות, בדומה לאחות פולקסווגן פולו GTI החדשה.

קופרה איביזה